طرفین درگیر در سودان با آتش‌بس 24 ساعته موافقت کردند

پس از نقض مکرر چند آتش‌بس در سودان، ریاض اعلام کرد که طرفین درگیر در این کشور با یک آتش‌بس 24ساعته برای انتقال کمک‌های بشردوستانه موافقت کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد،‌ عربستان سعودی و آمریکا، عصر امروز (جمعه)، اعلام کردند که نمایندگان طرف‌های درگیر در سودان (ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع) با آتش‌بسی ۲۴ ساعته موافقت کرده‌اند.

وزارت امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که این آتش‌بس، فردا (شنبه)، از ساعت ۰۶:۰۰ صبح به وقت خارطوم آغاز می‌شود و تا ۲۴ ساعت ادامه می‌یابد.

طبق این بیانیه، ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع توافق کرده‌اند که اجازه دهند کمک‌های بشردوستانه به آسیب‌دیدگان در این کشور برسد.

عربستان سعودی و آمریکا در این بیانیه یادآور شدند که در صورت نقض آتش‌بس فردا، مذاکرات آتش‌بس در جده به تعویق خواهد افتاد.

درگیری‌ نیروهای ارتش سودان تحت فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» و نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی «محمد حمدان دقلو» از پانزدهم ماه آوریل آغاز شده و همچنان در این کشور ادامه دارد. جنگ داخلی در سودان تاکنون، صدها کشته و هزاران زخمی به دنبال داشته است.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه