امیر آذریان: مرزها با تجهیزات به‌روز رصد می‌شوند

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا گفت: فرزندان ملت در نیروی زمینی ارتش و یگان‌های مرزبانی فراجا به صورت شبانه‌روزی با بهره‌گیری از تجهیزات روزآمدی که در اختیار دارند، مرز‌ها را رصد می‌کنند.

به گزارش گروه سیاسی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، امیر رضا آذریان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش در حاشیه بازدید از اختراعات و ابداعات طرح‌های لبیک «تیپ ۱۷۷ شهید نصر اصفهانی» درباره وضعیت امنیت در مرز‌های شرقی کشور گفت: هیچ‌گونه تحرکی که در مرزهای شرقی ایجاد ناامنی کند، وجود ندارد و متصور هم نیست.

ارشد ارتش در منطقه شمال شرق همچنین اعلام کرد: فرزندان ملت در نیروی زمینی ارتش و یگان‌های مرزبانی به صورت شبانه‌روزی با بهره‌گیری از تجهیزات روزآمدی که در اختیار دارند مرز‌ها را رصد می‌کنند و اجازه هیچ‌گونه تعرضی را به مرز‌های جمهوری اسلامی نخواهند داد.

پیش از این، «امیر کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش گفته بود؛ «هر جا که کشور مقابل در مرزهای مشترک با ما به مقررات بین‌المللی احترام بگذارد احترام متقابل می‌بیند و حُسن همجواری به جا می‌آوریم اما اگر جایی احساس شود طرف مقابل نمی‌خواهد به مقرارت تن بدهد با برخورد دیگری مواجه می‌شود.»

فرمانده نیروی زمینی ارتش این سخنان را هفتم خردادماه در بازدید از مرزهای مشترک ایران و افغانستان و پس از شهادت یک سرباز مرزبانی به نام محمد مهدی احمدی بیان کرد.

اظهارات فرمانده نیروی زمینی ارتش در حالی مطرح شد که یک روز پیش‌تر در ۶ خردادماه درگیری مرزی در مرزهای ایران و افغانستان رخ داد که به شهادت یکی از سربازان مرزبانی فرمانده انتظامی کل کشور به نام محمدمهدی احمدی منجر شده بود.

«سردار قاسم رضایی» جانشین فرمانده کل انتظامی همان روز نیز به همراه فرمانده نیروی زمینی ارتش از مرزهای مشترک ایران و افغانستان بازدید کرد. این بازدید به صورت مشترک با امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش انجام شد.

جانشین فرمانده کل انتظامی حادثه پیش‌آمده را این‌گونه شرح داد؛ «حدود ساعت ۱۰ امروز (۶ خردادماه) نیروهای طالبان از سمت کشور افغانستان بدون در نظر گرفتن و رعایت قوانین بین‌المللی و حُسن همجواری با انواع سلاح مبادرت به تیراندازی به پاسگاه ساسولی واقع در حوزه هنگ مرزی زابل کردند که با واکنش قاطعانه مرزبانان دلیر و شجاع فراجا مواجه شدند.»

به گفته سردار رضایی؛ «بعد از تیراندازی‌های طرف طالبان، براساس پروتکل‌های مرزی از سوی مرزبان درجه ۱ تذکرات لازم به نیروهای مهاجم داده شده است.»

«عبدالنافع تکور»، سخنگوی وزارت کشور طالبان نیز در خلال این اتفاق با انتشار توئیتی تأکید کرد: «امارات اسلامی خواهان جنگ با همسایگان خود نیست.»

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه