
آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد ـ حمیدرضا دنیادیده: رویداد بزرگ قرآنی «آوای آسمانی» امروز در مدرسه گوهرشاد رشت برگزار شد؛ مدرسهای با دخترانی محجبه و عفیفه که همچون مروارید درخشان در دلِ صدفِ چادر میدرخشیدند.
دخترانِ محصلِ گوهرشاد رشت مراسمشان سراسر رنگ و بوی قرآنی داشت؛ از جمعخوانی قرآن اول مراسم تا اجرای گروه سرود و تواشیحهای خاص خودشان.
دختران گوهرشاد، مدرسه را در کنار فراگیری علم و دانش، به کرسی تلاوت و تواشیح و تسبیح و تمحید تبدیل کردهاند، آنها درود و بدرودشان، شادی و نشاطشان، روز و شبشان؛ خلاصه تمام عمرشان را با آیات وحی، نغمات قرآن و فراز و فرودهای آن محشور هستند.
شگفتانههای قرآنی
مدرسه گوهرشاد رشت امروز حضار را با شگفتانههای قرآنی آشنا کرد؛ دخترانی همچون محنا قنبری، حافظ کل قرآن که در اوج درخشیدن در تراز علمی، مسلط به مقامهای قرآنی هم بود. دخترانی که پیش از باسواد شدن در مکتب قرآن نشستهاند و کتاب وحی را پیش از الفبا تعلیم دیدن، از بر شدند.
لؤلؤهای گوهرشاد رشت چه زیبا امانتدار عفاف و حجاب فاطمه زهرا سلام الله علیها بودند؛ آنها صرفاً نه در پوشش بلکه در حجب و حیا، بینش و منش، رفتار و کردار امانت دار و وارث عترت فاطمی بودند و به همه لحاظ الگویی برای همنوعان خود شدند.
مسؤولان میهمان گوهرشاد
مدرسه گوهرشاد رشت امروز به بهانه هفته قرآن، عترت و نماز مدارس میزبان مسوولانی نظیر شهردار رشت و مسوولان عالی نظام آموزش و پرورش استان بود، مسوولانی نظیر محمدحسین رمضانی مدیرکل آموزش و پرورش گیلان که در این رویداد قرآنی بسیار لذت برد و از دختران گوهرشاد در سخنرانی خود به عنوان دانشآموزان نمونه و برجسته یاد کرد.
رمضانی میگفت از ابتدایی تصدیاش در آموزش و پرورش، رویداد بزرگ قرآنی آوای آسمانی بهترین برنامهای بوده که در آن شرکت کرده است؛ وی میگفت این مدرسه، مدرسهای در تراز سند تحول بنیادین است و باید الگو دیگر مدارس باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت که باید از اساتید بچهها قرآنی نظیر اساتید فلاحپور نیز همچون مدیران و موسسان چنین مدرسهای تقدیر کرد و همکاریهای فیمابین را برای توسعه رویدادهای قرآنی در قالب تفاهمنامهها، گسترش داد.
پورکاظمی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو رشت نیز در جمع گوهرشادیها با تقدیر از محور قرار دادن قرآن در این مدرسه، میگفت: در عصری که بیشترین حجمهها روی دانشآموزان از جمله دانشآموزان دختر است، محور قرار دادن قرآن در نظام آموزش و پرورش به حد مطلوب جای شکر و تحسین دارد.
فعالیت مدارسی در تراز گوهرشادها در نظام تعلیم و تربیت که تماماً و مصداقاً منطبق بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بوده باید به صورت عادلانه و متوازن با مشارکت خیرین متدین و دغدغهمند، فعال و گسترش پیدا کنند.
«آموزش» و «پرورش» در واحدهای آموزشی ۲ بال یک پرندهاند که باید فاصله این دو با عشق و علاقه، خلاقیت و نوآوری و ابتکار و ابداع متصدیان، معلمان و موسسان و مدیران کم شده و تربیت فرزندانی در تراز اسلام و انقلاب پرورش دهد، واحدهای آموزش و پرورش باید در تعلیم و تعلم چیزی شبیه گوهرشاد و گوهرشادیها باشد.
پایان پیام/۳۳۸۹/ک
دیدگاه خود را بیان کنید