پاسخ زندانی سیاسی قبل انقلاب به سئوالِ «چرا سردسته ساواکی‌ها دوباره آفتابی شده؟»

کامران پورصفر، زندانی سیاسی قبل از انقلاب گفت: اینکه چرا دوباره ثابتی آفتابی شده به این دلیل است که فکر می‌کند می‌تواند چیزی را برگرداند. این کار او مصداق آن ضرب‌المثل است که می‌گوید بوی گوشت به مشامشان خورده، اما خر داغ می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، چند روزی است شبکه منوتو، متعلق به طیف سلطنت‌طلب اپوزیسیون نظام جمهوری اسلامی، مستندی چند قسمتی از پرویز ثابتی پخش کرده است. ثابتی رئیس اداره سوم ساواک و رئیس ساواک تهران بود. در واقع در یک دهه پایانی حکومت پهلوی، او مسئول مستقیم مقابله جریان‌های چریکی بود و حفظ امنیت داخلی کشور را برعهده داشته و این یعنی هر آنچه درباره شکنجه‌ها، اعدام‌ها و بازداشت‌های انقلابیون و مخالفان رژیم پهلوی شنیده‌اید، زیر نظر پرویز ثابتی و توسط او انجام شده است.

کامران پورصفر، زندانی سیاسی قبل از انقلاب در گفتاری درباره اینکه چرا بعد از ده‌ها سال بار دیگر پرویز ثابتی از زندگی مخفی خود بیرون آمده و در رسانه‌ها خودی نشان می‌دهد، گفت: اینکه چرا دوباره ثابتی برگشته به این دلیل است که او و همقطارانش فکر می‌کنند می‌توانند چیزی را برگردانند یا عوض کنند. این حضور مقارن با حوادث غزه بود و این احتمال وجود دارد که آمریکا در مورد موضوع غزه کاری علیه ایران انجام دهد. این سیاست آمریکا و حضور ثابتی مصداق آن ضرب‌المثل معروف است که می‌گوید بوی گوشت به مشامشان خورده، اما خر داغ می‌کنند! امروزه ایران در وضعیتی از استحکام قرار دارد که آمریکا نتواند به راحتی مثل گذشته علیه کشور اقدامی بکند. بازگشت امثال ثابتی نشدنی است، اما آمریکا این نشدنی بودن را منتفی می‌داند.

 

 

پایان پیام/ 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه