شش کشته در انفجار در شمال شرق نیجریه

انفجار بمب دست ساز در منطقه‌ای در شمال شرق نیجریه دست کم شش کشته بر جای گذاشت.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، مقام‌های محلی و پلیس نیجریه روز یکشنبه اعلام کردند در پی انفجار بمب دست‌سازی جاسازی شده در ضایعات آهن در منطقه‌ای در شمال شرق نیجریه دست کم شش دانش آموز کشته شدند.

خبرگزاری رویترز نوشت این دانش‌‌آموزان که بین ۱۳ تا ۱۵ سال سن داشتند بمب دست‌ساز را به همراه ضایعات آهن برداشته و در ساختمانی نیمه‌تمام در یک مدرسه اسلامی در منطقه «گوبیو» در ایالت «بورنو» قرار دادند.

ایالت بورنو یکی از ایالت‌های ناآرام نیجریه که صحنه حملات متعدد تروریستی عناصر شبه‌نظامی افراطگرا در سال های اخیر قرار داشته، محسوب می‌شود.

یک مقام محلی شهر گوبیو گفت این بمب زمانی که این دانش آموزان در تلاش برای فروش ضایعات آهن بودند منفجر و باعث کشته شدن آنها شد.

سخنگوی پلیس ایالت بورنو نیز این حادثه را تایید کرد اما جزئیات بیشتری ارائه نداد.

اوایل دی ماه گذشته مقام‌های نیجریه  از کشته شدن ده‌ها شهروند این کشور در جریان سه روز حمله راهزنان به روستاها خبر دادند.

مقام‌های محلی نیجریه روز پنجم دی اعلام کردند بیش از ۱۰۰ نفر در مرکز  این کشور آفریقایی در سلسله حملات خونین به روستاها کشته شده‌اند.

«ماندی کاسا» رئیس دولت محلی در «بوکوس» واقع در «ایالت فلاتو» گفت:«دستکم ۱۱۳ جسد در جریان این درگیری‌ها پیدا شده‌اند.»

شمال غربی نیجریه نیز یکی از پر هرج و مرج‌ترین مناطق این کشور آفریقایی است. تخمین زده  شده که ۳۰۰۰۰ راهزن مسلح در  این  منطقه حضور دارند. مقام‌های دولتی نیجریه اعلام کرده‌اند که راهزنان با گروه تروریستی بوکوحرام در ارتباط هستند.

بوکو حرام در سال ۲۰۰۹ یک شورش و جنگ خونین را در شمال شرقی نیجریه به راه انداخت و بتدریج دامنه حملات خود را به کشورهای همسایه گسترش داد. این گروه تروریستی همچنین در سال ۲۰۱۵ ارتباط و بیعت خود را با داعش اعلام کرد.

پایان پیام

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه