آفریقای جنوبی: کشورها باید تامین مالی ارتش اسرائیل را متوقف کنند

وزیر خارجه آفریقای جنوبی امروز چهارشنبه گفت با توجه به تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری، همه کشورها موظفند تامین مالی و تسهیل اقدامات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه را متوقف کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، وزیر خارجه آفریقای جنوبی نالدی پاندور امروز چهارشنبه گفت همه کشورها موظفند کمک مالی و تسهیل اقدامات نظامی اسرائیل در غزه را بعد از آن که دیوان بین‌المللی دادگستری گفت این اقدامات می‌تواند نسل‌کشی باشد، متوقف کنند. 

وزیر خارجه آفریقای جنوبی پیش‌تر هم رأی روز جمعه دیوان بین‌المللی دادگستری علیه رژیم صهیونیستی را تاریخی خواند و از همه کشورهای عربی و آفریقایی خواست تا در این پرونده در کنار فلسطین بایستند.

«جوآن دونوگو» رئیس و قاضی دادگاه لاهه در رای اولیه خود اعلام کرد: «دیوان از فاجعه‌ای که در غزه رخ می‌دهد کاملا آگاه است و کشتار جاری در غزه را محکوم می‌کند».

طبق این رأی، رژیم صهیونیستی باید اقدامات نسل‌کشی که علیه فلسطینی‌ها در نوار غزه به راه افتاده را متوقف کند و اطمینان حاصل کند که نیروهایش مرتکب نسل‌کشی نمی‌شوند و اقداماتی را برای بهبود وضعیت بشردوستانه فلسطینیان در محاصره انجام دهد.

وزارت بهداشت فلسطین امروز چهارشنبه در سایه محاصره بیمارستان‌ها توسط ارتش اسرائیل اعلام کرد که شمار شهدای غزه به ۲۹۶۰۰ نفر رسیده و ۶۵۹۴۹ فلسطینی مجروح شده‌اند.

درگیری‌ها در نوارغزه امروز برای صد و هفدمین روز متوالی ادامه پیدا کرد و مقاومت فلسطین اعلام کرد که در چارچوب مقابله با اشغالگران و جنایات آن‌ها علیه مردم بی‌گناه، تانک‌های رژیم صهیونیستی و انبوه نظامیان اسرائیلی را در جنوب نوار غزه هدف قرار داده است.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه