معاون فرهنگی وزیر ارشاد: آلمانی‌ها مایل به حضور ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت هستند

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از مسئولان نمایشگاه کتاب فرانکفورت با علی رمضانی، قائم مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت‌وگو و اظهار تمایل کرد که ایران مثل سابق در نمایشگاه فرانکفورت حضور داشته باشد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه حضور ایران در سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دهلی نو قابل توجه است، عنوان کرد: داشته‌های نشر ایران بیش از این است، ناشران ما برای برقراری ارتباط خوب با حوزه بین‌الملل فاصله دارند. لازم است صنعت نشر ما برای این کار  وقت بگذارد.

احمدوند با اشاره به اینکه نیازمند سرمایه‌گذاری ناشران در  زمینه بین‌الملل هستیم، گفت: ناشران باید نیروی تخصصی را به خدمت بگیرند، این یک کار تخصصی است که باید برای این کار مسیری باز شود. ناشران ما لازم است در نمایشگاه‌های تخصصی کتاب شرکت کنند. برخی از ناشران ایرانی چند سال پیش کار در حوزه بین‌الملل را شروع کردند و اکنون به نتایج خوبی رسیدند.

وی با بیان این مطلب که کار در حوزه فرهنگی حتماً به نتایج خوبی خواهد رسید، ادامه داد: برای رسیدن به این نتایج باید مسیر را  طی کرد. با سرمایه‌گذاری، آموزش و استمرار نشر ما که ظرفیت قابل توجهی برای عرضه به بازار بین‌المللی دارد، می‌تواند در این بازار موفق باشد.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در شرایط فعلی،  نشر ما هنوز با وضعیت مطلوب در بازار بین‌الملل فاصله دارد و پر کردن این فاصله نیاز به همت ناشران دارد. ما علاقمند به ایجاد ظرفیت هستیم، این  امکان وجود دارد و ناشران از ظرفیت‌های ایجاد شده باید استفاده بیشتری کنند.

احمدوند ادامه داد: ناشران برای حضور در نمایشگاه‌های کتاب، ارائه آثارشان و... باید مقدمات را فراهم کنند. داشتن پایگاه به زبان‌های دیگر، معرفی کتاب‌ها به زبان‌های دیگر، آماده کردن چکیده انگلیسی کتاب‌ها برای معرفی آثار و... از جمله کارهایی است که برای حضور خوب و موثر باید انجام شود. مهمتر از همه شناخت مخاطب بین‌المللی است که با حضور در این نمایشگاه‌ها شکل می‌گیرد.

وی در پایان با اشاره به دیدار نماینده نمایشگاه کتاب فرانکفورت در حاشیه مراسم افتتاحیه سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دهلی نو با علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: در حاشیه مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، یکی از مسئولان نمایشگاه کتاب فرانکفورت با علی رمضانی، قائم مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت‌وگو و اظهار تمایل کرد که ایران مثل سابق در نمایشگاه فرانکفورت حضور داشته باشد. ما هم اعلام کردیم اگر زمینه حضور عزتمندانه ایران فراهم باشد ما علاقه‌مند به شرکت در این نمایشگاه هستیم.

سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دهلی نو از بیست‌ویکم تا بیست‌ونهم بهمن ماه ۱۴٠۲ به کار خود ادامه می‌دهد.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه