برگزاری دومین سالگرد شهید مطلب‌زاده؛ رزمنده‌ای که بازنشستگی‌اش را شهادت می‌دانست+عکس

مراسم سالگرد شهادت ایوب مطلب‌زاده عصر جمعه ۲۷ بهمن‌ماه، با مداحی ابوذر بیوکافی برگزار می‌شود. او در گفت‌وگو با پسرش گفته بود: «با خدای خودم عهد بستم که بازنشستگی در کارم نباشد؛ مگر به شهادت.»

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، دومین سالگرد شهادت سردار شهید مدافع حرم ایوب مطلب‌زاده، ملقب به حاج ابوجواد، جمعه در خیابان طالقانی تهران برگزار می‌شود.

حاج ابوجواد یکی از رزمنده‌های دوران دفاع مقدس بود و در عملیات‌هایی مثل کربلای ۴ و کربلای ۵ و ... به عنوان یکی از فرماندهان ارشد حضور داشته و جانباز شد. با این حال پس از پایان جنگ تحمیلی و حضور داعش در سوریه، همراه با سردار قاسم سلیمانی برای دفاع از حرم حضرت زینب سلام‌الله علیها وارد آن کشور شد. همچنین در دیگر جبهه‌های مقاومت نیز فعالیت داشت. او سرانجام ۲۸ بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ بر اثر عوارض شیمیایی ناشی از دوران دفاع مقدس به شهادت رسید. او ۳۰ بهمن‌ماه در گلزار شهدای بهشت زهرا سلام‌الله علیها تهران به خاک سپرده شد.

سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان نام جهادی سردار مطلب‌زاده را «ابوجواد» گذاشته بود. مسعود پسر شهید مطلب‌زاده در یکی از مصاحبه‌‌های خود تعریف می‌کند: «سیدحسن نصرالله به پدرم گفته بود که شما آدم فوق‌العاده بخشنده‌ای هستی و قبل از اینکه کسی به شما ابراز نیاز کند، شما نیازش را برآورده می‌کنید؛ به همین خاطر نام جهادی «ابوجواد» را برای شما انتخاب کردم. چون جواد یعنی بخشنده‌ای که قبل از ابراز نیاز مردم، نیازشان را برطرف می‌کند.»

 فرزند شهید روزی از از پدرش پرسیده بود: «شما ۴۳ سال در این لباس هستید، جانباز هستید و با این وضعیت جسمی خسته نشده‌اید؟»

شهید به پسرش پاسخ داد: «وقتی این لباس را پوشیدم، با خدای خودم عهد بستم که بازنشستگی در کارم نباشد؛ مگر به شهادت.»

مسعود می‌گوید: «پدرم در کارش کم نمی‌گذاشت و می‌گفت آدم باید در مسیر جهاد مداوم به شهادت برسد.»

مراسم سالگرد شهادت ایوب مطلب‌زاده ساعت ۳ عصر جمعه ۲۷ بهمن‌ماه با سخنرانی عباس نیلفروشان معاون عملیات کل سپاه و مداحی ابوذر بیوکافی در سالن بصیرت مجتمع ۱۳ آبان واقع در محله ایرانشهر تهران،خیابان مفتح جنوبی، بین خیابان‌های عطارد و طالقانی برگزار می‌شود. 

پایان پیام/ 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه