۱۱۵ کلاس درس جدید در اردبیل افتتاح شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: همزمان با دهه فجر امسال ۲۳ مدرسه با ۱۱۵ کلاس درس در سطح استان اردبیل افتتاح شد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از اردبیل، کلام الله صفری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در خانه معلم برگزار شد، اظهار کرد: همزمان با دهه فجر امسال ۲۳ مدرسه با ۱۱۵ کلاس درس در سطح استان اردبیل افتتاح شد.

وی با اشاره به کمبود شدید فضای آموزشی در سطح استان اردبیل، گفت: میانگین سرانه آموزشی در کشور ۶ متر مربع بوده که این میزان در استان اردبیل ۴ متر مربع است و نیاز است ۶ هزار و ۵۰۰ مدرسه در سطح استان ساخته شود.

بهره‌برداری از ۲ مدرسه بزرگ با ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل عنوان کرد: ۲ مدرسه بزرگ دارالفنون در ایام دهه فجر با هزینه کرد ۳۰۰ میلیارد تومان در اردبیل افتتاح شد که نیاز است افتتاح مدارس بزرگ در استان افزایش یابد.

 

صفری تصریح کرد: نیاز است هر سال در استان اردبیل یک هزار و ۶۹۸ کلاس درس در قالب ۲۸۳ مدرسه ساخته شود و اگر این مهم تحقق نیابد مشکلات حوزه آموزشی افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص ساخت مدارس، گفت: ساخت ۵۰۰ مدرسه به مجمع خیرین، ۵۰۰ مدرسه به دستگاه‌های دارای مسئولیت اجتماعی محول شده و ۵۰۰ مدرسه دیگر نیز از طریق منابع و اعتبارات ملی و استانی ساخته خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ۶۱ مرکز آموزشی شبانه‌روزی داریم که ۸ هزار دانش‌آموز در آن تحصیل می‌کنند و در راستای تجهیز مدارس شبانه‌روزی اقدامات مفیدی انجام شد که از جمله آن نوسازی ملزومات از جمله تخت، تلوزیون، یخچال، میز و صندل و ... است.

مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز جمع‌آوری شده است

وی عنوان کرد: طی سال گذشته مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز جمع‌آوری شده و امسال نیز تلاش می‌شود مدارس کانکسی دارای ۷ دانش آموز جمع‌آوری و مدرسه در آن دائر شود.

صفری با اشاره به افزایش سرانه فضای ورزشی در این استان،  تاکید کرد: افتتاح مجموعه ورزشی شهید سلیمانی از اقدامات ماندگاری بود که سبب توسعه چشمگیر سرانه فضای ورزشی شد که در این مجموعه انواع رشته‌های ورزشی پایه باتوجه به زیرساخت‌های موجود از جمله چمن ورزشی مصنوعی و... دائر خواهد بود.

توزیع شیر رایگان در سطح مدارس استان اردبیل

وی در خصوص توزیع شیر رایگان در سطح مدارس استان اردبیل گفت: ۱۲۰ هزار نفر در سطح مدارس استان هر هفته سه نوبت شیر رایگان دریافت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به کمبود نیروی ۲ هزار نفری در مدارس استان اردبیل اشاره کرد و گفت: باوجود این کمبود استان اردبیل طی سال تحصیلی جاری هیچ کلاس درسی بدون معلم نماند و این در سایه برنامه ریزی و پیشبینی‌های انجام شده بود که امسال نیز برای سال تحصیلی آینده در این راستا برنامه ریزی شده است.

پایان‌پیام/۳۸۸۶/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه