میانگین سرعت ملاک ثبت تخلفات رانندگی در سامانه‌ها هوشمند کرمانشاه است

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه گفت : میانگین سرعت وسایل نقلیه بین دوربین‌های جاده‌ای به صورت هوشمند محاسبه می‌شود.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از کرمانشاه، سرهنگ عبدالحسین زارع سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه امروز، ۲۳ بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: علاوه بر ثبت سرعت لحظه‌ای وسایل نقلیه توسط دوربین‌های کنترل تخلفات جاده‌ای، میانگین سرعت آنان نیز از لحظه عبور از یک دوربین تا دوربین بعدی به صورت هوشمند ارزیابی می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به مشخص بودن فاصله دوربین‌ها با یکدیگر، مدت زمانی که برابر سرعت مجاز هر معبر باید بین دو دوربین طی شود به صورت هوشمند محاسبه و اگر کمتر از این زمان مسافت طی شده باشد به عنوان سرعت غیرمجاز احصاء و اعمال قانون انجام خواهد شد.

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه تصریح کرد: برخلاف تصور برخی که معیار را فقط سرعت لحظه عبور از مقابل دوربین‌ها می‌دانند باید تذکر داد که اگر در فاصله بین آن‌ها سرعت مجاز رعایت نشود، رانندگان مرتکب تخلف سرعت غیرمجاز شده‌اند و به صورت هوشمند اعمال قانون خواهند شد.

 وی یادآور شد: در موارد بسیاری رانندگان از این موضوع غافل می‌شوند و بدون توجه به این قابلیت دوربین‌ها سرعت میانگین را رعایت نمی‌کنند و پس از اعمال قانون گمان می‌کنند که اشتباهی رخ داده است در حالی‌که اعمال قانون انجام شده صحیح است.

زارع خاطرنشان کرد: علاوه بر موارد گفته شده چنانچه سرعت لحظه‌ای و یا میانگین وسایل نقلیه بیش از ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت باشد، آن خودرو علاوه بر اعمال قانون، به صورت سیستمی توقیف و در هر نقطه‌ای از کشور به پارکینگ منتقل و رفع توقیف آن مشروط به طی مراحل لازم است.

وی در پایان، گفت: سرعت غیرمجاز همواره عاملی مرگبار است و پلیس راه استان با بکارگیری تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود مبادرت به مدیریت آن می‌کند و همواره با رانندگانی که با ارتکاب این تخلف، ایمنی تردد هموطنان را به مخاطره می‌اندازند، قاطعانه برخورد می‌کند.

پایان پیام/۸۱۰۱۰

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه