میزان درآمد آذربایجان شرقی در 9 ماهه امسال چقدر است؟

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی از رشد 41 درصدی اعتبارات تملک دارایی های سرمایه‌ای و رشد 30 درصدی اعتبارات هزینه‌ای استان در سال 1402 خبر داد و گفت: کل درآمدهای تحقق یافته استان در ۹ ماهه جاری ۱۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان است که از این رقم ۱۲ هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان مالیاتی و ۱۳۰ میلیارد تومان غیر مالیاتی است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از تبریز، علی فرجی امروز در در جلسه رونمایی از «برنامه راهبردی و عملیاتی توسعه متوازن استان آذربایجان شرقی» که با حضور استاندار در سازمان برگزار شد، به مقایسه درآمدهای استان‌های کشور و آذربایجان شرقی در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ پرداخت و اظهار کرد: سهم منابع استانی آذربایجان شرقی با ۳۲ درصد رشد از رقم ۱۱.۶ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ به ۱۵.۳۳ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ رسید.

وی افزود: سهم منابع اختصاصی استانی نیز از ۵۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ به ۱۳۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ افزایش یافت.

فرجی، رقم «مصارف عمومی»، «هزینه‌ها» و «تملک دارایی های سرمایه ای» آذربایجان شرقی را در قانون بودجه ۱۴۰۲ به ترتیب ۵.۱۳ هزار میلیارد تومان، ۱.۴۹ هزار میلیارد تومان در قالب اعتبارات هزینه‌ای و ۳.۶۴ هزار میلیارد تومان در قالب تملک دارایی های سرمایه ای و سهم این ارقام را از کل مصارف و هزینه های استان‌های کشور ۴ درصد و در بخش تملک دارایی های سرمایه ای ۳ درصد اعلام کرد.

معاون هماهنگی امور برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، ابراز داشت: مجموع درآمدهای مصوب استان در سال ۱۴۰۱، رقم ۱۵ هزار و ۱۵۲ میلیارد تومان است که از این رقم ۱۴ هزار و ۷۸۷ میلیارد تومان درآمد مالیاتی و ۳۷۵ میلیارد تومان نیز درآمد غیر مالیاتی است.

وی ادامه داد: کل درآمدهای تحقق یافته استان در ۹ ماهه جاری ۱۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان است که از این رقم ۱۲ هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان مالیاتی و ۱۳۰ میلیارد تومان غیر مالیاتی است.

فرجی اعتبارات هزینه ای استان در سال ۱۴۰۲ رقم یک هزار و ۴۹۲ میلیارد تومان، سهم استان از اعتبارات هزینه‌ای کشور، ۳.۹۹۷ درصد و میزان رشد این اعتبارات نسبت به سال گذشته را حدود ۳۰ درصد اعلام کرد.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان در سال ۱۴۰۲ با ۴۱ درصد رشد نسبت به سال قبل رقم دو هزار و ۸۸۸ میلیارد تومان و سهم استان از اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای کشور ۳.۳۵ درصد است.

وی یادآور شد: آذربایجان شرقی در رتبه ۸ اعتبارات هزینه ای مصوب استان‌ها و رتبه ۹ اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای کشور قرار دارد.                                                                                                                                   

پایان پیام/60026

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه