تکمیل ظرفیت گردشگری برنامه عملیاتی همدان است

استاندار همدان با بیان اینکه تکمیل ظرفیت گردشگری برنامه عملیاتی همدان است گفت: برای رسیدن به ظرفیت مهم گردشگری نیاز به ارتقای اقامت‌ها و مکان‌های گردشگری داریم.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر امروز در اتاق خبر حوزه همدان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در خصوص اینکه بعد از این نمایشگاه چه اتفاقی در حوزه گردشگری همدان رخ خواهد داد عنوان کرد: امسال نمایشگاه گردشگری به نسبت گذشته پربربار است چراکه تاکید کردم باید پرقدرت حضور یابیم چون همدان ظرفیت گردشگری بی‌نظیری دارد و جزو یکی از نقاط کم‌نظیر کشور است.

وی با بیان اینکه همدان بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ اثر گردشگری دارد که برخی از آنها مانند غار علیصدر و دستکند سامن بی‌نظیر هستند افزود: هر کدام از آثار همدان منشا، محیط و مقصد گردشگری هستند اما متاسفانه آن طور که باید به آن توجه نشده است.

استاندار همدان با بیان اینکه اقدام خوبی طی سال‌های گذشته برای ثبت جهانی هگمتانه صورت گرفت عنوان کرد: بخش عمده‌ای از کار با موفقیت انجام شده و با توجه به اینکه نمایندگان یونسکو هم بازدیدی از استان داشتند، منتظریم خردادماه سال آینده دبیرخانه ثبت جهانی یونسکو، هگمتانه به ثبت جهانی برسد.

وی با اشاره به اینکه بعد از آن نیز باید در تکمیل فرآیند کار اقداماتی انجام دهیم گفت: تکمیل گردشگری برنامه عملیاتی ما بوده چراکه به خاطر بحران آب در حوزه کشاورزی نمی‌توان به شیوه قدیم عمل کرد.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه به دنبال این هستیم قطار پیشرفت استان به سمت گردشگری سوق یابد گفت: دو ماه پیش هماهنگی برای نمایشگاه گردشگری انجام و جلسات عمومی و اختصاصی در این زمینه برگزار شد و تاکید ما در نمایشگاه نیز ایجاد فضای مناسب و توجه به غرفه‌آرایی بود و از لحاظ قیمت هم در سطح نازل انجام شده است.

وی با تاکید به اینکه در این نمایشگاه سعی شد با کمترین هزینه کار را پیش ببریم و این ابتدای راه حوزه گردشگری است گفت: علاوه بر حوزه فرهنگی گردشگری، در فناوری اطلاعات و طب نوین و سنتی ظرفیت‌های خوبی در استان است و امیدواریم به سمت گردشگری با رویکرد فناوری و سلامت پیش رویم و بتوانیم این حوزه را ارتقا دهیم.

استاندار همدان با بیان اینکه پزشکان خوبی نیز استقبال کردند تا سرمایه‌گذاری داشته باشند و در حوزه گردشگری سلامت اتفاقات مهم بیفتد گفت: امیدواریم در این زمینه زیرساخت‌ها فراهم شود.

وی با بیان اینکه باید گردشگر زمانی که به همدان مراجعه می‌کند خود مبلغ هم باشد و بتواند جذب گردشگر کند افزود: باید با آموزش‌های لازم فرهنگ گردشگری را ارتقا دهیم و به این برسیم که گردشگر با خود خیر و برکت می‌آورد و امیدواریم این مسیر طولانی را طی کنیم.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه همدان برای رسیدن به ظرفیت مهم گردشگری نیاز به ارتقای اقامت‌ها و مکان‌های گردشگری دارد اضافه کرد: در حوزه گردشگری باید تلاش کنیم دست سرمایه‌گذار پر باشد و جلو بیاید تا اهداف به خوبی محقق شود.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه