پیروزی حقوقی ایران در ۵ پرونده بین‌المللی

محمد دهقان معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت که اخیرا در پنج پرونده بین‌المللی رأی به نفع ایران صادر شده است.

به گزارش گروه سیاسی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، محمد دهقان معاون حقوقی رئیس‌جمهور با بیان اینکه «اخیرا در پنج پرونده بین‌المللی رأی به نفع ایران صادر شده است»، اظهار کرد: به طور مثال بعضی از مدارس ما را در کشورهای حوزه خلیج فارس توقیف کرده بودند که در دادگاه‌های داخلی آنجا پیگیری و رأی به نفع ما صادر شد. یکی از این مدارس به آموزش و پرورش برگشت و دیگری هم رأی به نفعش صادر شد که به آموزش و پرورش تحویل داده می‌شود.

وی با اشاره به رأی صادره به نفع ایران در لوکزامبورگ، یادآور شد: آن رأیی که قبلا در دیوان عالی کشور لوکزامبورگ صادر شد و به شورای تجدیدنظر این کشور برگشت، خوشبختانه شورای تجدیدنظر به نفع ما رأی صادر کرد و وجوهی که در آنجا داشتیم در این پرونده رفع توقیف شد. برای انتقال و مدیریت بقیه پرونده‌ها بعدا توضیح می‌دهیم.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور همچنین درباره پرونده شهیدان سلیمانی و فخری‌زاده، گفت: روابط حقوقی ما با رژیم صهیونیستی بحث خاصی دارد و از مصادیقی نیست که با رژیم صهیونیستی و افرادی که ترور کردند بتوانیم یک کار حقوقی انجام دهیم، این از بحث‌های فراحقوقی است که ان‌شاءالله انجام می‌شود.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه