امیرعبداللهیان: کشیده شدن جنایت جنگی به رفح تبعات سختی برای تل‌آویو خواهد داشت

وزیر امور خارجه ایران امروز در واکنش به جنایات صهیونیست‌ها در رفح اعلام کرد که کشیده شدن جنایات جنگی و نسل کشی رژیم اشغالگر اسرائیل به آوارگان فلسطین در رفح، تبعات سختی برای تل آویو خواهد داشت.

گروه سیاست خارجی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد؛ در پی حملات رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب نوار غزه که به شهادت بیش از ۱۰۰ نفر منجر شد، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران که در سومین مقصد سفرش به منطقه در قطر حضور دارد، عصر امروز (دوشنبه) ۲۳ بهمن ماه عنوان کرد: کشیده شدن جنایات جنگی و نسل کشی رژیم اشغالگر اسرائیل به آوارگان فلسطین در رفح، تبعات سختی برای تل آویو خواهد داشت.

این نخستین حمله رژیم اسرائیل به رفح پس از تهدیدهای مکرر چند هفته‌ای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو علیه این شهر است. شهر رفح در حال حاضر میزبان حدود ۱.۴ میلیون نفر (نیمی از جمعیت ۲.۲ میلیون نفری نوار غزه) است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی امروز اعلام کرد که در عملیات مشترک ارتش، شاباک و پلیس ویژه در رفح دو گروگان اسرائیلی نزد حماس به نام‌های فرناندو سیمون کرمان ۶۰ ساله و پلیس خیر ۷۰ ساله را که در هفت اکتبر به اسارت گرفته شده بودند، آزاد کرده است.

در روزهای گذشته بسیاری از کشورها و سازمان‌های حقوق بشری نسبت به هرگونه عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در رفح هشدار داده‌ بودند. وزارت خارجه مصر روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای در خصوص عواقب وخیم این حمله هشدار داده و خواستار فشار بین‌المللی بر اسرائیل شده بود. وزارت خارجه فرانسه هم روز یکشنبه نگرانی عمیق خود را از عملیات اسرائیل در شهر رفح در غزه اعلام کرده بود.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه