شناخت بیشتر مردم از کاندیداها، عامل افزایش مشارکت آگاهانه است

مدیر کل صداوسیمای خراسان رضوی با اشاره به اینکه شناخت بیشتر مردم از کاندیداها، عامل افزایش مشارکت آگاهانه است، گفت: تاکنون ۱۵۰ نفر برای شرکت در مناظرات تلویزیونی ثبت نام کردند که کار ضبط این مناظرات آغاز شده است و اسفند ماه از کانال‌های تبلیغاتی پخش خواهد شد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از مشهد، محسن نصرپور مدیر کل صداوسیمای خراسان رضوی، در حاشیه بازدید از روند ضبط مناظره نامزدهای انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: ۱۲ کانال تلویزیونی برای تبلیغات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در خراسان رضوی شروع به کار کرده است.

وی با خاطرنشان کردن اینکه تاکنون ۱۵۰ نفر برای شرکت در مناظرات تلویزیونی ثبت نام کرده اند که کار ضبط این مناظرات آغاز شده است و اسفند ماه از کانال‌های تبلیغاتی پخش خواهد شد، افزود: صدا و سیمای خراسان رضوی در ضبط مناظره داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی و برنامه‌های تلویزیونی نامزد‌های انتخابات مجلس خبرگان رهبری در کشور پیشرو بوده است.

مدیر کل صداوسیمای خراسان رضوی اضافه کرد: طبق مصوبات ستاد انتخابات سازمان صداوسیما و هماهنگی صورت‌گرفته با ستاد انتخابات کشور، هر نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این دوره از انتخابات فرصت دارد در مدت زمان ۲۰ دقیقه و در قالب یک کلیپ به معرفی برنامه‌های خود بپردازد.

نصرپور بر لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های رسانه‌ای و چارچوب‌های مربوطه برای تولید محتوای نامزدها تأکید کرد و گفت: محتواهای تولیدی باید پنج روز قبل از آغاز تبلیغات به مرکز صداوسیمای خراسان رضوی ارسال شود تا برنامه‌ریزی برای بازبینی و پخش آنها در موعد مقرر انجام گیرد.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی با بیان اینکه امکان بارگذاری محتواها در تلوبیون نیز وجود دارد، عنوان کرد: برای همه نامزدها یک صفحه در تلوبیون هم اختصاص یافته است.

وی گفت: در مدت زمان کم و زمان بسیار فشرده و با همکاری خوب ستاد انتخابات استانداری خراسان رضوی موفق شدیم مناظره‌های تعدادی از حوزه انتخابیه را با استقبال خوب داوطلبان ضبط کنیم که این روند تا زمان قانونی تبلیغات در کانال‌های تبلیغاتی حوزه‌های انتخابیه ادامه دارد. 

نصرپور افزود: برای پرهیز از هرگونه خطا یا حاشیه، در همه این مناظره ها یک نماینده از ستاد انتخابات استان و یک نماینده از هیأت نظارت استان به صورت تمام وقت حضور دارند.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: در روز‌های آینده با فرارسیدن زمان قانونی تبلیغات مجلس خبرگان پخش این برنامه‌ها از شبکه استانی و ۱۲ کانال انتخاباتی در همه حوزه‌های انتخابیه آغاز خواهد شد.

نصر پور در پایان از دیگر کاندیداها درخواست کرد با شرکت در این مناظرات زمینه آگاهی مردم از افکار و سوابق کاندیداها و مشارکت بیشتر در انتخابات را فراهم کنند.

داوطلبان انتخابات مجلس با امکانات رسانه ای رقابتی عادلانه خواهند داشت 

طباطبایی معاون سیاسی استاندار و رییس ستاد انتخابات استان خراسان رضوی در ادامه با اشاره به اینکه تولید برنامه های تلویزیونی مناظرات انتخاباتی نامزدهای مجلس شورای اسلامی فرصتی بزرگ است، افزود: صداوسیما در راه اندازی ۱۲ کانال انتخاباتی در حوزه های انتخابیه خراسان رضوی و بیش از ۲۰۰ کانال در سراسر کشور فرصتی مغتنم را برای تبلیغ نامزدها و محلی برای انتخاب اصلح مردم ایجاد کرد. 

وی ابراز کرد: مجموع امکانات دولتی اعم از صداوسیما، فضاهای تبلیغی شهری، سالن های ورزشی و اماکن سرپوشیده همایشی با حداقل هزینه، آماده برگزاری جلسات توجیهی و مراسم تبلیغی نامزدها هستند که با این امکانات، مجموع هزینه های تبلیغی داوطلبان اندک و درچارچوب قانون انتخابات، مردم به انتخاب اصلح و بهترین گزینه خواهند رسید و شاهد انتخاباتی با شکوه و حماسه ساز خواهیم بود.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه