جشنواره شعر قیصر امین‌پور به پیشنهاد کدام شاعر پا گرفت؟

جشنواره شعر قیصر امین‌پور با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دوست‌داران وی به زودی در استان خوزستان محل زندگی این شاعر خوش‌نام برگزار می‌شود. فارس این پیشنهاد را بررسی کرده است.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد‌ «تاکنون یک رویداد فرهنگی‌ به نام مرحوم قیصر امین‌پور در کشور برگزار نشده و فقط اسم او در سمینارها و جشنواره‌ها ذکر می‌شود. این در حالی است که او در حوزه شعر، شاخص‌ترین و جریان‌سازترین اشعار را دارد و همه ما احترام ویژه‌ای برای او قائل هستیم» وحید کیانی شاعر خوزستانی از شاگردان استاد قیصر امین‌پور این خبر را می‌دهد؛ کسی که پیشنهاد برگزاری جشنواره شعری به نام قیصر را به وزیر داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان، مجید منادی هم می‌گوید: «مطالبه‌ای از سوی شاگردان و اهالی فرهنگ استان خوزستان مبنی بر ایجاد جشنواره‌ای به نام استاد قیصر امین‌پور در سفر اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دستمان رسید، آن را به آقای اسماعیلی گفتیم و او از این پیشنهاد استقبال کرد.»

عبدالرحیم سعیدی‌راد شاعر، داور و برگزیده جشنواره شعر فجر که از هم استانی‌های مرحوم قیصر امین‌پور است، لزوم این نوع رویدادها را ضروری می‌داند و می‌گوید: برای شروع خوب است این جشنواره یک سال در استان خوزستان برگزار شود و بعد از آن در سطح کشور و به صورت ملی برای علاقه‌مندان شعر و ادبیات فارسی و حتی همسایه‌های فارسی‌زبان برپا شود.

قرار است طی جلسه‌‌ای با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان و اهالی شعر و ادبیات فارسی زمان برگزاری این جشنواره مشخص شود، اما حکایت‌ها از برگزاری آن در ۲ اردیبهشت، زادروز و یا ۸ آبان سالمرگ استاد قیصر امین‌پور در زادگاهش و یا مرکز استان خوزستان خبر می‌دهد، ولی قرار است جزئیات این جشنواره به‌زودی اعلام شود.

پایان پیام/  

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه