جاده ارومیه-گلمان تعریض می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: مطالعات فاز یک تعریض محور ارتباطی ارومیه - گلمان با بررسی‌های کارشناسانه به تصویب رسید.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از ارومیه، سید محسن حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: مطالعات فاز یک تعریض محور ارتباطی ارومیه - گلمان با بررسی‌های کارشناسانه به تصویب رسید.

وی افزود: این طرح ۱۴ کیلومتر بوده و موجب رونق و توسعه شهر جدید گلمان می‌شود.

حمزه لو ادامه داد: برای اجرای این طرح براساس برآورد اولیه صورت گرفته ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز می باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: برای این محور ۲ تقاطع غیرهمسطح و یک دوربرگردان ۲ طرفه پیش‌بینی شده است که موجب تسهیل رفت‌وآمد و کاهش تصادفات ساکنان منطقه می‌شود.

حمزه‌لو افزود: فاز نخست مطالعات تعریض محور ارتباطی ارومیه - گلمان به تصویب رسید و پس از تصویب فاز ۲، پیمان سپاری خواهد شد تا وارد مرحله اجرایی گردد.

وی بیان کرد: توسعه زیرساخت‌ها و محورهای مواصلاتی از اولویت‌های این اداره کل بوده و که با جدیت دنبال می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی تاکید کرد: با توجه به جمعیت هدف گذاری شده و پیش‌بینی استقرار ۱۸۰ هزار نفر در شهر جدید گلمان، وجود محدودیت ترافیکی در محور موجود، عرض کم در بعضی از قسمت‌ها و بن بست بودن محور در محدوده پادگان المهدی، بررسی محورهای جایگزین مورد توجه است.

حمزه‌لو افزود: با توجه به شرایط موجود مقرر گردیده مشاور در سریعترین زمان ممکن نسبت به مطالعه محورهای موازی و جایگزین به خصوص تاثیر کنارگذر شرقی ارومیه که موجب کاهش ترافیک جاده چی چست و کاهش فاصله شهر گلمان با بزرگراه شهید کلانتری (محور ارومیه_تبریز) و همچنین جاده سنتو و محور ارومیه - سلماس می‌شود، اقدام نماید.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه