وضعیت قرمز آلودگی هوا در 3 شهر خوزستان

آلودگی هوا در استان خوزستان سبب شد که هوای 3 شهر در این استان در وضعیت قرمز قرار بگیرد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از اهواز، آلودگی هوا در خوزستان همچنان ادامه دارد و بیست و چهارمین روز از بهمن‌ماه سال 1402 نیز این استان را رها نکرد.

بر همین اساس شاخص کیفی هوای 3 شهر استان خوزستان در وضعیت قرمز و ناسالم برای همه گروه‌های سنی و 3 شهر دیگر در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

بنابر اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص کیفی هوای 3 شهر اهواز با ۱۵۵، سوسنگرد و بندر ماهشهر با ۱۵۳ AQI در وضعیت قرمز و ناسالم برای همه سنی قرار گرفت.

هوای شهر‌های مسجدسلیمان با ۱۴۶، شادگان ۱۳۶ و خرمشهر ۱۰۶ AQI نشان دهنده وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

براساس اطلاعات این سامانه، هوای شهر‌های آبادان، اندیمشک، ایذه، بهبهان، حمیدیه، دزفول، رامهرمز، گتوند در وضعیت قابل قبول هستند.

همچنین شهر‌های امیدیه، شوش و شوشتر در وضعیت پاک قرار دارد.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک (سبز)، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول (زرد)، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها (قرمز)، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم (بنفش) و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک (قهوه‌ای) است.

 

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه