تجلیل از خانواده شهید جهانگیر نقدی‌پور در شوش

آیین تجلیل از خانواده معظم شهید جهانگیر نقدی‌پور از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس شهرستان شوش با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از شوش دانیال، همزمان با سالروز ولادت قمر بنی‌هاشم حضرت ابوالفضل العباس(ع) با حضور اقشار مختلف مردم آیین تجلیل از خانواده معظم شهید جهانگیر نقدی‌پور از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس شهرستان شوش در این شهر تاریخی برگزار می‌شود.

این آیین معنوی روز سه‌شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1402 از ساعت 20:30 آغاز می‌شود که اهالی شوش دانیال ضمن دیدار با خانواده معظم شهید جهانگیر نقدی‌پور، از آنها تجلیل می‌کنند.

آیین تجلیل از خانواده معظم شهید جهانگیر نقدی‌پور در شوش دانیال، خیابان شهید جهانگیر نقدی‌پور(بدر سابق) برگزار می‌شود که جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و تعدادی از مسئولان محلی دیار سردار شهید محمد زهرابی در آن حضور می‌‌یابند.

در این برنامه دعای توسل با حضور اقشار مختلف مردم به‌یاد شهید جهانگیر نقدی‌پور از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس شهرستان شوش دانیال قرائت می‌شود.

بسیجی شهید جهانگیر نقدی‌پور فرزند صیدمراد است که در تاریخ نهم شهریورماه سال 1342 در روستای محمودآباد از توابع شهرستان مسجدسلیمان دیده به جهان گشود و قدم به عرصه گیتی نهاد.

وی دوران کودکی را در روستای خود سپری کرد و پس از استخدام پدرش در گروه کاغذسازی پارس هفت تپه، به شهرستان شوش دانیال مهاجرت کرد و تحصیلات خود را تا پایان مقطع راهنمایی ادامه داد.

با آغاز جنگ تحمیلی و بمباران شهر شوش، همراه خانواده به مدت 2 سال به شهرستان شوشتر مهاجرت کرد و بعد از آزادسازی شوش در سال 1361 به شهر خود بازگشت و بلافاصله با نام‌نویسی در بسیج آماده حضور در جبهه شد.

بعد از سپری کردن دوره‌های آموزشی و تمرین‌های لازم، بالاخره در تاریخ پانزدهم آذرماه سال 1361 با سمت آرپی‌جی زن روانه جبهه‌های حق علیه باطل شد.

شهید جهانگیر نقدی‌پور پس از حضور در جبهه در تاریخ 18 بهمن‌ماه سال 1361 در عملیات والفجر مقدماتی به فیض شهادت نائل آمد ولی پیکر پاکش در خاک جبهه ماند و در زمره شهدای جاویدالاثر قرار گرفت.

پیکر پاک شهید جهانگیر نقدی‌پور پس از تفحص توسط نیروهای کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح روز چهارشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1385 همزمان با ایام ماه محرم الحرام در شهر بیرجند استان خراسان جنوبی تشییع شد و به همراه 4 تن دیگر از شهدا به عنوان شهید گمنام در دانشگاه علوم پزشکی این شهر آرام گرفت.

پیکر مطهر شهید جهانگیر نقدی‌پور با گذشت 39 سال از زمان شهادت، پس از 2 مرحله انجام آزمایشات DNA از شهدای گمنام و خانواده‌های شهدای جاویدالاثر و اعلام نتیجه آن از سوی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح در آبان‌ماه سال 1400 شناسایی شد.

با رضایت خانواده، پیکر پاک و مطهر شهید جهانگیر نقدی‌پور در کنار 4 شهید گمنام  دیگر در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند باقی ماند و تا ابد زیارتگاه عاشقان است.

شهید جهانگیر‌ نقدی‌پور در سن 19 سالگی در منطقه عملیاتی فکه شهد شیرین شهادت را نوشید و نام خود را دفتر 24 هزار شهید دفاع مقدس استان خوزستان ثبت کرد.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه