رئیس رسانه ملی: بودجه صداوسیما بر اساس برنامه هفتم و مبتنی بر تعهدات سازمان است

پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما گفت: بودجه سال آینده این سازمان دقیقا بر اساس برنامه هفتم توسعه و مبتنی بر تکالیف و تعهداتی است که در برنامه آمده است.

پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما در گفت وگو با خبرنگار سیاسی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد در حاشیه نشست دولت، درباره برخی انتقادات در مورد افزایش بودجه سال آینده این سازمان گفت: بودجه صدا و سیما بر اساس برنامه هفتم توسعه توسط نمایندگان مجلس تنظیم شده است.

وی تاکید کرد: با مراجعه به ماده هفتاد و هفت برنامه هفتم توسعه، جدول تکالیف و تعهداتی که صدا و سیما ملزم به انجام آن شده است وجود دارد و  با یک حساب سرانگشتی می‌توان فهمید این جدول تکالیف بیش از رقم در نظر گرفته شده برای سازمان صدا و سیما است.

جبلی تاکید کرد: حتی در همان ماده  ۷۷ تصویب  شده که در سال ۱۴۰۳ به میزان ۴۳ درصد به پایه بودجه صدا و سیما که در سال ۱۴۰۲ وجود داشته اضافه خواهد شد و این نسبت تا انتهای برنامه هفتم توسعه ادامه پیدا خواهد کرد.

رئیس رسانه ملی تصریح کرد: آن نسبتی که هم اکنون به بودجه اضافه شده کمتر از این مقدار ۴۳ درصد قانونی است. در ضمن باید توجه داشت که سازمان صدا سیما دارای ۶۰ هزار کارمند بازنشسته است که موظف به پرداخت حقوق آنان است، علاوه بر آن صدا و سیما وظیفه تولید را دارد که تولید تابع افزایش ۲۰ درصدی سالیانه نیست بلکه تابع تورم است و برای ساخت مواردی مانند دکور برنامه های تولیدی و یا دستمزد عوامل تولیدی با تورم کشور محاسبه می شود.

جبلی اضافه کرد: لذا اگر قرار باشد با افزایش ۲۰ درصدی سالیانه، بودجه به تولید پرداخت شود هر سال تولیدات کمتر و وضعیف تر و با ضریب نفوذ کمتری تولید انجام خواهد گرفت.

وی گفت: به این نکته باید توجه داشت که رقمی که در نظر گرفته شده، دقیقا بر اساس برنامه هفتم توسعه است و حتی کمتر از برنامه اختصاص داده شده است و مبتنی بر تکالیف و تعهداتی است که همه می توانند در جدولی که در برنامه هفتم توسعه است ببینند.

 

 

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه