تشکیل کلاس درس در خانه دانش‌آموز به جای مدرسه!

مدیر مدرسه خلیج فارس مرند پس از جویا شدن علت غیبت چندین روزه یکی از دانش‌آموزان و اطلاع یافتن از مصدومیت او، تصمیم به برپایی کلاس درس در منزل این دانش‌آموز به منظور عیادت و روحیه‌دهی به نازنین زهرا گرفت.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از مرند، مدیر مدرسه خلیج فارس مرند پس از جویا شدن علت غیبت چندین روزه یکی از دانش‌آموزان و اطلاع یافتن از مصدومیت او، تصمیم به برپایی کلاس درس در منزل این دانش‌آموز به منظور عیادت و روحیه‌دهی به نازنین زهرا گرفت.

هم‌کلاسی‌های نازنین زهرا ضمن حضور در منزل این دانش‌آموز، دیدار و آرزوی سلامتی برای او، همدلی، مهربانی و مسئولیت اجتماعی در قبال همنوعانشان را نیز تمرین کردند.

روایت زیر از زبان  رقیه ذولفی، مدیر مدرسه ابتدائی خلیج فارس شهرستان مرند، نقل می‌شود:

"بعد از غیبت‌های طولانی دانش‌آموز نازنین زهرا انصافی پیگیر موضوع و متوجه شدم که بدلیل آسیب دیدگی قسمتی از پا و با صلاحدید پزشکان باید در منزل استراحت مطلق داشته باشد. 

 

ابتدا از خواهر دو قلوی او خواستم به عنوان همیار معلم کلاس دوم به خواهرش کمک کند تا در درس‌ها عقب نماند بعد از چند روز با تصویب شورای مدرسه و انجمن اولیا تصمیم بر ملاقات دانش‌آموز و برگزاری کلاس درس در منزل نازنین زهرا شدیم؛ بنابراین با حضور همکلاسی‌ها در منزل این دانش‌آموز، ضمن عیادت با او، کلاس نیز برگزار گردید و تدریس صورت گرفت.

برگزاری کلاس آموزشی شیرین و بیادماندنی به همراه پرسش و پاسخ دانش‌آموزان از همدیگر هم باعث خوشحالی و ایجاد انگیزه برای همه دانش‌آموزان بخصوص نازنین زهرا شد و هم دانش‌آموزان، حس نوعدوستی را در عمل، تمرین کردند. لازم بذکر است؛ این اقدام با رضایت‌مندی اولیا و استقبال ایشان به همراه بود.

 

تقویت ارتباط میان‌فردی و نوع‌دوستی و مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان از جمله راه‌های تقویت هوش‌های چندگانه مورد تاکید دانشمندان و نظریه‌پردازان علوم رفتاری و روانشناختی و ساحت‌های چندگانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که زمینه تحقق آن‌ها با همین اقدامات ساده و به موقع فراهم می‌شود.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه