بیمه مادران باردار تا پایان دوره شیردهی

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ضمن اشاره به گسترش چتر بیمه در کشور گفت: مسئله بیمه در سال‌های اخیر فراگیری بیشتری داشته و به صورت خاص شامل مادران و به ویژه مادران باردار تا پایان دوره شیردهی و فرزندان آن‌ها تا پایان ۷ سال اول زندگی و همچنین بیمه درمان ناباروری شده است.

به گزارش گروه سلامت آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، هدف کلی این نشست بررسی راهکارهای مشترک ارتقای سلامت زنان و خانواده و اهداف اختصاصی آن بررسی آخرین وضعیت شاخص ها، برنامه ها و دستاوردهای سلامت زنان، بررسی مهمترین چالش‌ها و تهدید کننده‌های سلامت زنان در کشورهای عضو و بررسی مهم‌ترین رویکردها و برنامه‌های آتی و چشم انداز سلامت زنان در سطح منطقه است.

برگزاری پنل های تخصصی در خصوص بررسی آخرین وضعیت شاخص ها، برنامه ها و دستاوردهای سلامت زنان، بررسی مهمترین چالش‌ها و تهدید کننده‌های سلامت زنان در کشورهای عضو و بررسی مهمترین رویکردها و برنامه های آتی و چشم انداز سلامت زنان در سطح منطقه، دیگر بخش‌های این نشست سه روزه خواهد بود.

گفتنی است، سازمان جهانی بهداشت به عنوان عضو اصلی دبیرخانه گروه پنج، ضمن دعوت از مشاوران با تجربه در زمینه سلامت زنان نسبت به احصای کلیه شاخص‌های سلامت زنان در سطح منطقه و ارائه آن در نشست اقدام خواهد کرد.‌

محمدحسین نیکنام از برگزاری این اجلاس با محوریت "سلامت زنان و خانواده" خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم شاهد جلسات منظم و پیاپی و تعمیق حس همکاری بین کشورهای عضو گروه پنج هستیم.

وی شعار این اجلاس را برگرفته از آیه دوم سوره مائده دانست و با یادآوری آیات و روایاتی درباره تعاون و همکاری و یاری رساندن به مردم و مسلمانان، تصریح کرد: همانطور که تعاون و کمک به هم‌نوع و یاری رساندن مسلمانان لازم است، پرهیز از کمک به ستمگران و سکوت نکردن در برابر جنایات رژیم اشغالگر قدس هم ضروری است.

رییس دبیرخانه گروه پنج ادامه داد: تلاش و برنامه ریزی زیادی برای برگزاری این اجلاس صورت گرفته است و امیدواریم نتایج اجلاس و سه پنل و میزگرد‌های تخصصی سلامت جسمی، روانی و معنوی در این اجلاس منجر به ارتقای سلامت در منطقه به ویژه سلامت بانوان شود.

در ادامه انسیه خزعلی اظهار کرد: سلامت زنان در خانواده موجب نشاط و شادابی می‌شود. مادر انتقال‌دهنده سلامت و آموزش‌دهنده سلامت در خانواده است و ضرورت دارد که این مسئله به‌صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: مسئله بیمه در سال‌های اخیر فراگیری بیشتری داشته و به صورت خاص شامل مادران و به ویژه مادران باردار تا پایان دوره شیردهی و فرزندان آن‌ها تا پایان ۷ سال اول زندگی و همچنین بیمه درمان ناباروری شده است.

درحال بروزرسانی...

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه