وعده‌ای که چشم سیاه جاده «سیاخ دارنگون» در انتظارش سپید شد +فیلم

فاز یک جاده سیاخ دارنگون استان فارس که به یکی از خطرناک‌ترین جاده‌های استان تبدیل شده، مدتی است که از پیچ و خم موانع عبور کرده و پیشرفتی داشته است؛ با این امید که فاز دوم نیز در حال تأمین اعتبار است اما خبری از تحقق این امید واهی نیست.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از شیراز، جاده سیاخ دارنگون استان فارس جاده ای که بارها راجع‌به نا ایمن بودنش گفته ایم اما این روزها مجدد اخباری مبنی بر تصادفات بالا در جاده سیاخ دارنگون شیراز به گوش می‌رسد و آن طور که از ظاهر ماجرا پیداست این جاده هم مانند بسیاری از پروژه های دیگر منتظر بودجه است.

جاده ای که طبق آمار به یکی از خطرناکترین جاده ها از ان نام برده می شود و نیازمند نگاه ویژه مسوولان است.

علی حسین شهبازی، بخشدار سیاخ دارنگون در گفتگو با آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد با بیان اینکه فاز نخست این جاده در حال اجرا است، اظهار داشت: فاز اول از نجم آباد شروع شده و به سه راه خانه خمیس که ۶/۲ کیلومتر است می رسد اما روند انجام کار با موانعی رو به رو شد که با ورود استاندار و فرماندار در حال برطرف شدن است.


چشم سیاه جاده دارنگون در انتظار بودجه 300 میلیاردی سفید شد


شهبازی به زمان شروع تا اتمام این پروژه اشاره کرد و گفت: فاز اول از یک یا دو سال گذشته شروع شده و زمان اتمام آن قابل پیش بینی نیست اما اکثر کارهای فاز اول انجام شده است.

وی ادامه داد: یک سری موارد نیز دخیل بوده مانند وجود باغ شهرها و موانع دولتی و شخصی دیگر که باعث شد مدتی پروژه متوقف شود که این موانع پیش‌روی فاز یک است.

او در ارتباط با فاز دوم نیز عنوان کرد: ۱۱ کیلومتر فاز دوم که از سه راه خانه خمیس به سمت قله چوبی یا حسین آباد است برنامه ریزی ها انجام شده و برای شروع فعالیت آن برخی از نماینده های فعلی مجلس ، استاندار و فرماندار درحال پیگیری آن هستند.
 


شهبازی با بیان اینکه در ابتدا قرار بود ۳۰۰ میلیارد اوراق به پیمان کار داده شود اما این قضیه منتفی شد گفت: طبق آخرین صحبت ها مقداری از این ۱۱ کیلومتر تأمین بودجه شده است و قول داده اند که به زودی کار را شروع کنند و ما پیگیر آن هستیم.

این جاده کشش حجم زیاد ترافیک را ندارد

وی با بیان اینکه سرعت زیاد نیز در این جاده موجب تصادفاتی می شود گفت: در این مسئله که این جاده نیاز به بهسازی دارد شکی نیست و در شأن مردم نیست اما برخی ها با سرعت زیاد رانندگی می کنند و مسئله دیگر وجود باغ شهر ها و حجم بالای رفت و آمد است که بعضی از روزها جاده ظرفیت این جمعیت را ندارد.

به گفته بخشدار این منطقه، حتی ممکن است این برنامه ریزی ها با موانعی رو به رو شود که مجدد عقب ماند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد ، با این حال که قادری نماینده مردم شیراز و زرقان قول گرفتن بودجه را داده بود اما هنوز خبر قطعی از تأمین این بودجه نیست و البته چندی پیش فرماندار شیراز در گفتگو با فارس گفته بود بودجه ای هنوز برای این بخش تعریف نشده است.
 


مسوولان شوخی شوخی وعده می‌دهند؛ پروژه‌ها جدی جدی نیمه‌کاره می‌مانند


با اینکه در این موضوع شکی نیست که سرعت بالا موجب افزایش آمار تصادفات در این جاده شده است اما این مورد را باید در نظر گرفت که مردم این منطقه چشم انتظار بودجه ای هستند که جانشان را حفظ کند و البته باغ شهرهای پرتعداد علت دیگر تصادف در آن منطقه است.

گزارش: آیسا صادقی

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه