بزرگداشت چهلمین سالگرد رحلت آیت‌الله شیرازی در ری، مشهد و نجف

بزرگداشت چهلمین سالگرد رحلت آیت‌الله سید عبدالله شیرازی در شهر‌های تهران، مشهد و شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، امروز سه‌شنبه ۲۴ بهمن ماه، نشست خبری سومین پیش‌همایش بزرگداشت آیت‌الله سیّد عبدالله شیرازی با حضور مدیر حوزه‌های علمیه استان تهران و اعضای بیت آیت‌الله سید عبدالله شیرازی در مرکز مدیریت حوزه علمیه تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام‌ محمدهادی رحیمی‌صادق مدیر حوزه‌های علمیه استان تهران گفت: تجلیل از مقام علمی علمای حوزه از ویژگی‌ها و سنت‌های جاری حوزه علمیه در تاریخ بیش از هزار ساله‌ حوزه‌‌‌های علمیه شیعی بوده است زیرا مراجع رکن و ستون اصلی شکست‌ناپذیر مکتب اهل بیت هستند و بزرگداشت آنها همواره در حوزه‌های علمیه مطرح بوده است. در حوزه‌های علمیه استان تهران نیز تاکنون از بزرگان و علما بطور قوی و ریشه‌داری تجلیل شده است.

وی ادامه داد: مرحوم آیت‌الله سید عبدالله شیرازی در کنار مقام بسیار ارزشمند علمی، فقهی و مرجعیتی که داشتند، تواضع و مردمی بودنشان و تلاش برای دفاع از حق مردم ستودنی است. ایشان در راه اسلام فعالیت‌های مهمی انجام دادند و برای به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی مجاهدت‌های بسیاری کردند. این عالم گرانقدر با توجه به مجاهدت‌های ارزشمندی که داشتند، امروز نام و یادشان زنده است و همواره از ایشان بخاطر بصیرت و غیرت انقلابی تعبیر به مرجع مجاهد می‌شود. این مرجع عالی‌قدر در کنار دیگر علما همراه با امام خمینی(ره) برای تحکیم و به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی که ثمره خون هزاران شهید است، تلاش‌های بسیاری کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه استان تهران بیان کرد: ان‌شاءالله فردا سومین پیش‌همایش تحت عنوان «مرجع مجاهد» با همکاری بیت شریف آیت‌الله شیرازی و حوزه علمیه استان تهران در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با حضور شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی استان تهران و شهرری برگزار خواهد شد. امیدواریم برگزاری این همایش و همایش‌هایی از این دست به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و جامعه بشری کمک کند تا با برگزاری این همایش‌ها در راه الگوسازی برای نسل جوان قدمی موثر برداشته باشیم تا نسل جدید با بزرگان و پیشینیان آشنا شود و بتواند با الگو گرفتن از آنها آینده‌ای روشن برای خود ترسیم کند. اگر جوان با بزرگان خودش آشنا نباشد دچار سردرگمی می‌شود بنابراین بزرگداشت این بزرگان وظیفه‌ای است بر گردن ما.

در ادامه، حجت‌الاسلام سیدعبدالله شیرازی نوه مرحوم آیت‌الله سیدعبدالله شیرازی گفت: اولین پیش‌همایش «مرجع مجاهد»، تیرماه امسال با حضور مراجع تقلید، علما و طلاب در شهر مقدس قم برگزار شد. همچنین دومین پیش‌همایش، مهر ماه سال جاری در حرم حضرت احمد‌بن‌موسی(ع) در شیراز برگزار شد و ان‌شاءالله فردا سومین پیش‌همایش در جوار مرقد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با حضور علما، روحانیون و طلاب و دیگر اقشار برگزار خواهد شد. نیمه اول سال آینده همایش بین‌المللی در مشهد مقدس برگزار می‌شود و اختتامیه بزرگداشت آیت‌الله شیرازی نیز نیمه دوم سال آینده در نجف اشرف برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: علاوه بر پیش‌همایش‌های برگزار شده، سلسله نشست‌های تخصصی نیز دی ماه امسال، در مشهد مقدس برگزار شد و ۴ جلد کتاب نیز تحت عنوان «مرجع مجاهد» درحال تدوین است. ان‌شاءالله فردا از مجله «فخر مجاهدان» به مناسبت سومین پیش همایش رونمایی خواهد شد. همچنین فیلم مستند زندگانی آیت‌الله سیدعبدالله شیرازی در دو قسمت ۳۰ دقیقه‌ای توسط ستاد بزرگداشت رونمایی خواهد شد.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه