مشارکت مردم در انتخابات عامل اقتدار نظام در عرصه جهانی است

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: هرچه مشارکت مردم بیشتر شود، اقتدار نظام جمهوری اسلامی در عرصه جهانی بالاتر می‌رود.

منصورعلی زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد در ساری با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مهم در ۱۱ اسفندماه امسال اظهار کرد: معتقدم معیارهای انتخاب نماینده اصلح دارا بودن اندیشه انقلابی، معتقد و التزام علمی به نظام مقدس و مردم‌گرا بودن است.

وی با بیان اینکه حضور حداکثری مردم در انتخابات عامل حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، افزود: مردم باید در انتخابات و اداره امور حاکمیت مشارکت داشته باشند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر بالای عدم مشارکت مردم در انتخابات در مجامع جهانی و بحث تحریم‌ها، خاطرنشان کرد: هرچه مشارکت مردم بیشتر شود، اقتدار نظام جمهوری اسلامی در عرصه جهانی بالاتر می‌رود.

زارعی اضافه کرد: حضور پرشور مردم در عرصه انتخابات را باعث ناامیدی دشمن در مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد شد و مردم اگر در صحنه نباشند چشم طمع دشمنان به سمت نظام ما خواهد شد.

وی در ارتباط با دلایل عدم رغبت و مشارکت مردم در انتخابات، تصریح کرد: مشکلات اقتصادی که این سال‌ها عارض مردم شد به‌طوری‌که مقام معظم رهبری طی یکی دو سال گذشته همواره تاکید می‌کنند هر چه کارهای عمرانی انجام شود، اگر سفره مردم کوچک شود، گویی کاری انجام نشده است و موضوع دیگر نارضایتی مردم از برخی از دستگاه‌های اجرایی بوده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه وظیفه اصلی نماینده در مجلس شورای اسلامی قانون‌گذاری و پیگیری حقوق مردم و تدوین قوانینی که بتواند به حل مشکلات مردم کمک کند، است؛ اظهار کرد: البته در کنار این موارد نقش نظارت مهم است که کار دستگاه‌های نظارتی است.

زارعی در ارتباط با نقاط ضعف و قوت نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: قوانینی که در مجلس شورای اسلامی مصوب می‌شود دولت موظف به اجرا است ولی در برخی مواقع در دولت این قوانین به‌درستی انجام نمی‌‌شود، به طوری که به نظر مردم مجلس شورای اسلامی بد عمل می‌کند درحالی‌که مردم باید بدانند کار اجرا با نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیست و همین موارد تاثیر منفی بر اذهان مردم به دنبال دارد.

وی اعلام کرد: نقطه قوت این دوره از نمایندگان مجلس شورای اسلامی این بود که نظام مسائل اساسی کشور را شناختند و به آن پرداختند که از جمله مسائل می‌توان به تبدیل نیروهای شرکتی به قرارداد معین، تکمیل وضعیت رتبه‌بندی معلمان، پرداختن به موضوع مالیات و جلوگیری از فرار مالیاتی، تحت پوشش قرار گرفتن همه مردم در بحث بیمه درمانی و  تصویب قانون راهبردی در مقابله با برجام اشاره کرد‌.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با مهم‌ترین نیازهای حوزه انتخابیه ساری که مورد توجه قرار نگرفته است، گفت: از جمله موارد مهم بحث نابسامانی در اشتغال و سرمایه‌گذاری به ویژه در حوزه گردشگری و کشاورزی بوده است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه