امیرعبداللهیان با هنیه دیدار کرد

وزیر امور خارجه ایران که در دوحه حضور دارد بعدازظهر امروز با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه سیاست خارجی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که در رأس هیأتی سیاسی و در سفری به منطقه و در سومین مقصد این سفر بعدازظهر دوشنبه ۲۳ بهمن ماه وارد دوحه شد، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

مهدی شوشتری دستیار وزیر و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، علی‌اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و علی صالح‌آبادی سفیر ایران در دوحه نیز در این دیدار حضور داشتند.

وی پیش از این هم با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

حسین امیرعبداللهیان و اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، پنجشنبه شب ۱۲ بهمن در تماسی تلفنی، آخرین تحولات مرتبط با تهاجم رژیم صهیونیستی علیه غزه را مورد بررسی قرار داده بودند.

این پنجمین سفر امیرعبداللهیان به دوحه در چهار ماه گذشته و بعد از عملیات طوفان الاقصی و حملات رژیم صهیونیستی به غزه است که همچنان ادامه دارد و بیش از ۲۸ هزار شهید به همراه داشته است. چهارمین سفر وزیر امور خارجه سه‌شنبه شب ۲۸ آذر ماه انجام شده بود. او در سفرهای قبلی هم با هنیه دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

وزیر امور خارجه ایران پیش از این هم به لبنان و سوریه سفر و با مقامات این کشورها و همچنین رهبران گروه‌های مقاومت مستقر در این دو کشور نیز دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه