بهره‌برداری از ۲۰۳ طرح اقتصادی مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل گفت: به مناسبت دهه فجر ۲۰۳ طرح اقتصادی مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل به بهره‌برداری رسید.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از اردبیل، طهماسب فرهنگ ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح‌های اقتصادی در اردبیل اظهار کرد: ۲۰۳ طرح تولیدی و اشتغالزایی مورد حمایت این نهاد اقتصادی در روستاها و نواحی صنعتی تابعه استان به مناسبت دهه مبارک فجر همزمان با افتتاح بیش از ۸ هزار طرح کسب و کار خرد و کوچک و متوسط صندوق کارآفرینی امید در سراسر کشور به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: برای اجرای این طرح‌های اشتغال‌زا که زمینه اشتغال یک هزار و ۱۳۴ نفر را فراهم کرده، بیش از ۳۱۸ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی خرد در سطح روستاها و شهرهای استان قرار گرفته است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل تشریح کرد: تولید البسه یکبار مصرف بیمارستانی، کارگاه تولید گلیم و صنایع دستی، تولید مرغ گوشتی، گردشگری روستایی، تولید فرآورده‌های لبنی، احداث گلخانه‌های کوچک، کشت و فرآوری گیاهان دارویی، فرش دستباف، تولید جعبه‌های کادویی، تولید درب و پنجره upvc، قطعه سازی خودرو، بسته بندی عسل، تولیدات و پرورش دام و طیور، پرورش ماهی قزل آلای رنگین کمان و ...  را از جمله موارد مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل بوده است و آماده‌سازی این طرح‌ها برای افتتاح، امید تازه‌ای در مناطق کمتر توسعه یافته استان ایجاد کرده است.

 

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل همچنین حمایت‌های قرض‌الحسنه از اشتغال خرد و کوچک را جزو برنامه‌های اصلی این نهاد مالی ذکر کرد و ادامه داد: صندوق کارآفرینی امید به معنای واقعی تسهیلات حمایتی پرداخت کرده و با اعطای وام‌های قرض‌الحسنه، رونق فعالیت سالم اقتصادی توام با اشتغال را دنبال می‌کند.

فرهنگ راه‌اندازی بخشی از خدمات اعطای وام به صورت غیرحضوری و تسهیل در ضمانت وام را از جمله اقدامات آسان‌سازی برای اعطای تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در استان اردبیل اعلام و بیان کرد: به منظور ایجاد اشتغال پایدار پس از اعطای تسهیلات نیز موارد اشتغال در کارگاه‌های دریافت کننده تسهیلات از این صندوق رصد و بازرسی می‌شود.

پایان پیام/۳۸۸۶/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه