جریان سازی حوزه فناوری‌های توانبخشی یک ضرورت برای کشوراست

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت:جریان سازی حوزه فناوری‌های توانبخشی یک ضرورت برای کشور محسوب می‌شود و رویداد علمی جشنواره فناوری‌های توانبخشی از جریان فناوری توانبخشی حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار سلامت آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، سید علی حسینی رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در دومین جشنواره ملی فناوری توانبخشی که ۲۴ بهمن ماه در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد، گفت: با برگزاری این رویداد علمی همه ساله از جریان فناوری‌های توانبخشی و جریان سازی حوزه فناوری توانبخشی حمایت می‌کنیم.

وی افزود:جریان سازی حوزه فناوری‌های توانبخشی یک ضرورت برای کشور محسوب می‌شود و تصور ما این است که همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور،دانشگاه‌های علوم مهندسی و حوزه‌های مرتبط می‌توانند در رویداد فناوری‌های توانبخشی جریان سازی کنند و به سمت تولید محصول و درمان جامعه هدف گام بردارند.

حسینی تصریح کرد: در طی سال‌های اخیر استفاده از تجهیزات توانبخشی در درمان رو به رشد بوده و باید به مراتب ارائه فناوری‌های توانبخشی و بهره‌مندی از آن بیشتر شود و از همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و علوم مهندسی دعوت می‌کنیم که با بستری که در حوزه فناوری‌های توانبخشی ایجاد شده، گام‌های بلندی بردارند.

رئیس دانشگاه گفت: با توجه به آمار سوانح، حوادث و بلایا، جمعیت فزاینده سالمندی کشور و نیاز رو به رشد خدمات توانبخشی در طول سالیان گذشته،ارائه تخصصی خدمات توانبخشی در دستور کار قرار گرفته و حمایت‌هایی از توانبخشی شکل گرفته و شاهد کدهای حمایتی در بیمه پایه سلامت بوده‌ایم،  امیدواریم فناوری‌های توانبخشی نیز در دستور کار متولیان امر قرار بگیرد و در مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و ... این تجهیزات وارد شوند.

وی افزود: بعضی از بخش‌ها به ویژه بخش‌های خصوصی از فناوری‌های کاربردی بهره می‌برند که این فناوری‌ها، کمک کننده عرصه توانبخشی است و امیدواریم با حمایت وزارت بهداشت این مسیر هموار شود.

رئیس دانشگاه گفت:دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی به عنوان دانشگاهی تخصصی و ماموریت گرا در حوزه‌های توانبخشی و سلامت اجتماعی در کشور، است و خوشبختانه از خیلی گروه‌های آموزشی حوزه‌های توانبخشی و سلامت اجتماعی برخوردار است که این گروه‌های آموزشی می‌توانند به صورت بین رشته‌ای با سایر رشته‌ها در دیگر دانشگاه‌ها نه تنها در دانشگاه‌های وزارت بهداشت، بلکه با سایر رشته‌ها در دانشگاه‌های وزارت علوم همکاری داشته باشند و می‌توان با توجه به منویات مقام معظم رهبری افقی را ترسیم کرد.

وی اضافه کرد:با ارتباط بیشتر دانشگاه و صنعت و تکیه بر اقتصاد دانش بنیان در جهت علم نافع که راهگشای حل مشکلات کشوری است گام برداشت و هم اکنون این دانشگاه با برخی از دانشگاه‌های مهندسی، فعالیت‌ها و پروژه‌های مشترکی را در حوزه فناوری آغاز کرده است و ۲۴ شرکت فناور در حوزه فناوری تمدید استقرار شدند و یک شرکت توانست تایید استقرار بگیرد.

حسینی اظهارکرد: برگزاری جشنواره ملی فناوری‌های توانبخشی، نسبت به وضعیت موجود کشور در این بخش آگاهی یافته و چگونگی سازماندهی فعالیت‌های آینده در این حوزه مشخص می‌شود و دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در راستای رسالت و سهم اجتماعی خود بستر امنی را برای فناوران عرصه توانبخشی و دغدغه‌مندان این عرصه ایجاد کرده است و شاهد تولید محصولات، ایده‌های قابل قبول و.. هستیم و امیدواریم بتوانیم با حمایت و جریان سازی عرصه فناوری‌های توانبخشی در تسهیل مسیر موثر واقع شویم و گام بلندی برای جامعه هدف برداریم.

گفتنی است در این جشنواره به موضوعاتی نظیر کاربرد هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، واقعیت های مجازی و افزوده، اپلیکیشن و نرم افزارهای همراه در توانبخشی، فناوری‌های نوین در حوزه تجهیزات توانبخشی و کاربرد فناوری‌های نوین توانبخشی در سالمندان، کودکان، معلولین و افراد با نیازهای ویژه پرداخته می شود.
پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه