پرداخت ۸۱۰ میلیارد ریال تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده در ایلام

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۱۰ میلیارد ریال تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده در استان ایلام پرداخت شده است.

فرشاد دوستی مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام، ظهر سه‌شنبه ۲۴ بهمن‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگار آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد در ایلام گفت: ۸۱۰ میلیارد ریال تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده از ابتدای سال جاری تاکنون و در دولت سیزدهم صورت گرفت.

وی افزود: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۷۱ مورد پروانه ساختمانی صادر شده از شهرداری‌ها، جهت دریافت تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده در استان ایلام تشکیل پرونده داده اند و تا این لحظه تسهیلات به ۲۷۲ واحد مسکونی در قالب ۷۷ پروژه پرداخت شده است.  

 مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام یادآور شد: بیشترین سهم نوسازی در بافت‌های فرسوده استان، مربوط به شهر ایلام است.

وی عنوان کرد: مبلغ پرداخت شده به این ۲۷۲ واحد بیش‌از ۸۱۰ میلیارد ریال بوده است و با توجه به استقبال ساکنین بافت‌های فرسوده و مشوق‌های دولت در این زمینه و اینکه بانک‌های مختلف استان با تأکید و پیگیری استاندار ایلام همگی پای کار هستند، پیش‌بینی می‌شود، میزان پرداخت تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده به زودی با شتاب قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به اینکه ظرفیت خوبی برای تولید مسکن در بافت فرسوده وجود دارد، گفت: در کنار نوسازی بناهای ناپایدار، خدمات زیربنایی و روبنایی در محلات هدف فرسوده نیز ارتقا می‌یابد که این امر به بالارفتن کیفیت زندگی شهری ساکنین در این محلات کمک می‌کند.

فرشاد دوستی خاطر نشان کرد: دولت سیزدهم به‌طور ویژه نوسازی بافت‌های فرسوده را در دستور کار قرار داده و به جهت تحقق این مهم بسته‌های متعدد تشویقی ۱۹گانه تدوین، تصویب و ابلاغ کرده که حاصل آن در وهله اول باعث کاهش بناهای ناپایدار و به طبع آن ارتقای حفظ جان هموطنانمان در این محدوده‌ها می‌شود که این خود ضرورت اصلی در این حوزه به شمار می‌آید و در مراحل بعدی مسکن مورد نیاز جامعه را فراهم می کند و علاوه بر این با نوسازی بافت‌های فرسوده، فضاهای شهری بهبود یافته و در نهایت کیفیت زندگی ساکنان ارتقا می‌یابد و از همه مهم‌تر ساخت مسکن در جامعه محرک صنایع مختلف خواهد شد و وضعیت اشتغال را بهبود می‌بخشد.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه