آخرین اخبار انتخاباتی خوزستان| از نظرسنجی‌های غیرواقعی تا زد و خورد رسانه‌ای بین هواداران نامزدها

انتخابات منشاء مردم‌سالاری است از این رو هر چه به زمان برگزاری انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم تکاپو برای مشارکت در این رویداد مهم افزایش می‌یابد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از اهواز، انتخابات نماد مردم سالاری و تجلی حاکمیت مردم بر مردم و تعیین سرنوشتشان به دست خود آنان است از این رو هر چه به زمان برگزاری انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم تکاپوی جریان‌ها و گروه‌های سیاسی برای افزایش مشارکت عمومی در دو انتخابات پیش رو افزایش می‌یابد.

*در حالی که رقابت اصول‌گرایان برای قرار گرفتن در لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در اهواز ادامه دارد اخبار ضد و نقیضی از اجماع بر روی سه گزینه در فضای مجازی دست به دست می‌شود اما هنوز صحت هیچکدام از این اخبار توسط این شورا اعلام نشده است.‌ 

*برخی از افراد در صدد هستند با جریان‌‌سازیِ مجازی خود را پدیده‌ی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌ی انتخابیه‌ی اهواز، باوی، حمیدیه و کارون معرفی کنند. در این حوزه‌ی انتخابیه تعدد کاندیداها انتخاب را برای مردم دشوارتر کرده است. 

*برگزاری برخی رویدادها نظیر نمایشگاه‌ها دستاوردهای انقلاب، ویژه برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر و اعیاد و مناسبت‌های مذهبی به محلی برای حضور کاندیدهای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری تبدیل شده است. 

*با پایان بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری در شورای نگهبان اسامی هشت نامزد نهایی این انتخابات در خوزستان اعلام شد. سید محمدعلی بلادیان، سیدابوالحسن حسن زاده، محسن حیدری، حسین رفیعی، سیدعلی شفیعی، عباس کعبی نسب، عبدالمجید مقامی و امیررضا هدایی نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان خوزستان هستند. 

*داوطلبان نمایندگی مجلس تا ۲۳ بهمن‌ماه فرصت داشتند که با مراجعه به سامانه داوطلب به نشانی Davtalab.shora-gc.ir اعتراض خود را ثبت کنند. شورای نگهبان نتایج را در اول اسفند ماه اعلام می‌کند. 

*یکی از کاندیداهای شادگان پس از درگیری با سارق منزلش درگذشت. برادر این کاندیدا به خبرنگار کارآفرینان اقتصاد گفت: برادرم نیمه‌شب با شنیدن صداهای غیر عادی در حیات منزلش مشکوک می‌شود و به حیات می‌رود که چند نفر را می‌بیند و با آن‌ها درگیر می‌شود. 

*طی روزهای گذشته برگزاری تجمعات از سوی طوایف مختلف در اهواز و شهرستان‌ها در حمایت از نامزدها افزایش یافته است و این امر به موضوعی برای مانور تبلیغاتی کاندیداها در فضای مجازی تبدیل شده است. 

*نماینده فعلی مسجدسلیمان حاضر به مناظره‌ی تلویزیونی با یکی از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی در این شهرستان نشد. این در حالی است که این قرار تلویزیونی از قبل در صدا و سیمای مرکز خوزستان تنظیم شده بود. 

*انتشار نظرسنجی‌های رسانه‌ای به یکی از تاکتیک‌های موجود برای قدرت‌نمایی‌ مجازیِ نامزدهای مجلس شورای اسلامی بدل شده است. اکثریت کاربران فضای مجازی نتایج این نظرسنجی‌هارا واقعی نمی‌کنند. 

*به دلیل بدنه اجتماعی مشترک برخی کاندیداها در اهواز شاهد رقابت بین آنها و زد و خورد رسانه‌ای بین هواداران هستیم که از جمله می‌توان به هجمه رسانه‌ای ستاد یک نماینده کنونی به سید شکرخدا موسوی اشاره کرد.

*سید لفته احمدنژاد نماینده فعلی خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی در این دوره توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شد. حبیب‌الله کشت‌زر نماینده ادوار مجلس بهبهان هم با رد صلاحیت اجازه شرکت در رقابت‌های انتخاباتی را ندارد.

*نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی که نامزدهای مجلس بعدی نیز محسوب می‌شوند در حالی به مردم وعده‌های رنگارنگِ رفاهی و معیشتی می‌دهند و دم از تغییر وضع موجود سر داده‌اند که مشکلات برخی از اقشار کارگری در این استان هنوز حل نشده است و این افراد در انتظار احقاق حقوق خویش هستند.  

*پیش بینی می‌شود جامعه مدرسین حوزه علمیه قم لیست ۶ نفره خود برای انتخابات مجلس خبرگان در استان خوزستان را به زودی اعلام کند.

*اکثر نامزدهای شاخص انتخابات مجلس شورای اسلامی، ستادهای خود را در خیابان انقلاب و امانیه جانمایی کرده‌اند و بعضا از حالا میزبان هواداران و مدعوین هستند.

*لیست 9 نامزدِ مورد حمایت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در شهر اهواز در حالی در فضای مجازی منتشر شد که اعضای این شورا تصمیمی برای انتشار این لیست در شبکه‌های اجتماعی نداشتند. 

*مهلت تبلیغات انتخابات مجلس خبرگان از فردا ۲۵ بهمن‌ماه آغاز می‌شود.

*تا کنون صلاحیت ۸۶۵ داوطلب در انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان از سوی شورای نگهبان تایید شده است. ابوالحسن معماری رئیس هیأت نظارت بر انتخابات خوزستان در این خصوص گفت: از مجموع ۱۳۰۴ داوطلب در استان، صلاحیت ۸۶۵ نفر تایید، ۲۰۷ نفر رد صلاحیت، ۱۴۹ نفر عدم احراز و ۴۶ نفر فاقد شرایط ثبت‌نام بوده‌اند و  ۳۷ نفر دیگر از حضور در انتخابات انصراف داده‌اند.

پایان پیام/

 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه