| دولت انگلیس از مردم ایران عذرخواهی کند

تعدادی از کاربران فارس با تشکیل کمپینی خواستار برجسته سازی قحطی سال‌های۱۹۱۷ تا ۱۹۱۹ در ایران توسط انگلیس شده و بر لزوم عذرخواهی دولت انگلیس از مردم ایران تأکید کردند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، تعدادی از کاربران با تشکیل کمپینی خواستار برجسته سازی ایجاد قحطی توسط دولت وقت انگلیس در سال‌های۱۹۱۷ تا ۱۹۱۹ در ایران و لزوم عذرخواهی این کشور از مردم ایران شدند.

در این کمپین آمده است: سفیر انگلیس اخیرا گفته به نگاه بد ایرانی‌ها به انگلیس احترام می‌گذارد و اضافه کرده انگلیسی‌ها هم به ایرانی‌ها همین نگاه را دارند.

گفتنی است، «سایمون شرکلیف»، سفیر انگلیس در تهران در جلسه با اعضای اتاق بازرگانی استان عنوان کرده است: به نظر منفی مردم ایران نسبت به انگلیس احترام می‌گذارم، اما بدانید که مردم انگلیس هم همین حس را نسبت به ایران دارند.

در این کمپین آمده است: دولت وقت انگلیس در سال‌های۱۹۱۷ تا ۱۹۱۹ با ایجاد قحطی در ایران ۴۰ درصد مردم ما را به کام مرگ کشاند. وقت آن است که این واقعیت تاریخی برجسته و الزام عذرخواهی انگلیس از ایرانی‌ها پیگیری شود. پیداست که دلیل نفرت انگلیس از ایران به دلیل استقلال فکری و عملی جمهوری اسلامی است و بس.

لازم به ذکر است ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با ایسنا به این اظهارات واکنش نشان داد و گفت: به سفیر انگلیس توصیه می‌کنیم چنانچه از تاریخ طولانی ظلم و جفای دولت متبوعش نسبت به ملت ایران بی اطلاع است، با مطالعه تاریخ، از ادعاهای بی اساس و بی مبنا خودداری کند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه