
به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، وی که با شبکه المیادین گفت وگو می کرد، با اشاره به عملیات محاصره بندر ایلات (امالرشراش) تصریح کرد: در ابتدا برخی گزینههای ما را دستکم گرفتند، اما محاصره ایلات و تسلط بر کشتی "گلکسی لیدر" نقطه آغاز فشار بود. به لطف خدا موفق شدیم مسیر تجاری حیاتی رژیم را با آسیا قطع کنیم؛ مسیری که نقش اساسی در تأمین انرژی و کالاهای وارداتی ایفا میکرد.
وی افزود: تعطیلی بندر ایلات باعث بیکاری، افزایش چشمگیر هزینههای بیمه و حملونقل و همچنین خسارات سنگین اقتصادی شد. برای مثال، قیمت حمل دریایی میان اسرائیل و چین تا ۳۶٪ افزایش یافت. همچنین، استفاده از مسیر زمینی از طریق کشورهای عربی مانند بحرین و امارات، هزینه انتقال هر کامیون را تا حدود ۵۸۰۰ دلار افزایش داد. برخی مسیرهای جایگزین که تا ۱۳ هزار کیلومتر مسافت داشت، باعث شد هزینه انتقال هر کانتینر تا ۳۰۰۰ دلار برسد.
این مقام انصارالله تصریح کرد: بهدنبال این اقدامات، رژیم صهیونیستی در رسانههای عبریزبان خود اعتراف کرده که تنها در طول شش یا هفت ماه گذشته، بالغ بر ۳ میلیارد دلار خسارت اقتصادی دیده است. از سوی دیگر، صنعت گردشگری اسرائیل نیز فلج شده و ۸۰ درصد از ظرفیت آن از کار افتاده است؛ در حالی که سالانه حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر به اسرائیل سفر میکردند. تصویر اسرائیل که زمانی با تبلیغات وسیع در سال ۲۰۲۲ جذاب نشان داده میشد، اکنون کاملاً مخدوش شده و دیگر کسی تمایلی برای سفر به سرزمین های اشغالی ندارد.
سخنان الفرح پس از آن صورت می گیرد که یمن دیروز پنجشنبه در دو نوبت سرزمینهای اشغالی را هدف حمله موشکی قرار داد.
به دنبال حمله دوم، پروازهایی که در مسیر فرودگاه بن گوریون بودند به سمت مبدا بازگشتند.
در حمله نخستین دیروز پنجشنبه به سرزمین های اشغالی نیز همه پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه بن گوریون متوقف شده بود.
دیدگاه خود را بیان کنید