گرنداسلم چین| 4 نشان رنگارنگ حاصل تلاش تکواندوکاران ایران در پایان روز نخست

روز نخست از رقابت های انتخابی گرنداسلم با کسب 4 عنوان طلا، نقره و برنز برای نمایندگان کشورمان به پایان رسید.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، رقابت های انتخابی گرنداسلم امروز پنجشنبه دهم فروردین ماه با برگزاری مبارزات اوزان ۴۹- و ۶۷- کیلوگرم زنان، ۶۸- و ۸۰+ کیلوگرم مردان آغاز شد که نمایندگان کشورمان موفق به کسب 4 عنوان ارزشمند طلا، نقره و برنز شدند.

در گروه بانوان و در وزن ۴۹- کیلوگرم سعیده نصیری با برتری مقابل همه رقبا راهی دیدار نهایی شد. وی دور نخست را با قرعه استراحت پشت سر گذاشت و سپس ۱۰ بر ۲ و ۱۱ بر ۳ «ژیه» از چین را در دو راند متوالی از پیش روی برداشت و در ادامه ۹ بر۲ و ۷ بر صفر «روکا اوکاموتو» از ژاپن را شکست داد. نصیری در سومین مبارزه خود در یک دیداری دیدنی مقابل «ژائو کینگ» دارنده مدال نقره ۲۰۲۲ جهان دو بر یک صاحب برتری شد و به نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله هم «ژیائو وانگ» بازهم از چین را ۶بر۵ و ۸ بر ۷ شکست داد به دیدار فینال صعود کرد. وی در مبارزه نهایی «آدریانا ایگلسیاس» از اسپانیا را پیش رو داشت که با تصمیم سرمربی تیم ملی به جهت حفظ آمادگی برای حضور موفق در مرحله نهایی از حضور در این دیدار انصراف داد و به نقره رسید.

مبینا نعمت زاده دیگر نماینده تیم ملی بانوان در این وزن، پس از یک دور استراحت ۲ بر صفر و با نتایج ۱۰ بر ۶ و ۱۱ بر ۹ «کیم» از کره جنوبی را شکست داد و در ادامه ۲ بر یک (۳ بر ۵، ۱۱ بر صفر و ۵ بر ۶) به «وانگ» از چین باخت و از جدول کنار رفت.

در گروه آقایان و در وزن ۶۸- کیلوگرم دانیال بزرگی و رضا کلهر با پشت سر گذاشتن همه رقبای خود راهی مبارزه نهایی شدند که با تصمیم کادر فنی بواسطه حفظ آمادگی تکواندوکاران و جلوگیری از آسیب دیدگی جهت حضوری موفق در مرحله نهایی مسابقات، با انصراف بزرگی، دیدار نهایی برگزار نشد. نهایتا کلهر به طلا رسید و بزرگی نیز به مدال نقره  دست یافت.

دانیال بزرگی بعد از یک دور استراحت، «ژیائو» از چین را در دو راند متوالی (۱۳ بر ۸ و ۱۳ بر یک) از پیش روی  برداشت و سپس «دونگ» دیگر چینی حاضر در این وزن را ۸ بر یک و ۱۴ بر ۲ شکست داد. بزرگی در مرحله یک چهارم نهایی در پیکار با «یان» از چین ۳ بر یک و ۷ بر ۲ طی دو راند صاحب برتری شد و سپس «کانگ» از کره جنوبی را شکست داد و به دیدار نهایی راه پیدا کرد.

رضا کلهر پس از یک دور استراحت، «وای لو» از هنگ کنگ را در 2 راند متوالی شکست داد. وی سپس «لی» از کره جنوبی را با همین نتیجه (۶ بر ۶ و ۸ بر ۷) از پیش رو برداشت و در ادامه پس از برتری ۲ بر یک مقابل متین رضاییاز ایران  و «کیو» از چین به دیدار نهایی راه پیدا کرد.

ابوالفضل عباسی در وزن ۸۰+ کیلوگرم نیز به نشان برنز دست یافت. وی دور نخست استراحت داشت، سپس «لیو» از چین را ۲ بر صفر شکست داد و در ادامه برابر «سئونگ لی» از کره جنوبی در حالی که راند اول را ۱۰ بر ۹ واگذار کرده بود، ۱۲ بر ۳ و ۳بر۳ در دو راند بعدی پیروز شد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله ۲ بر یک به «نیکیتا رافائلوویچ» از ازبکستان باخت و به دیدار رده بندی رفت و در مبارزه برای کسب مدال برنز «وانگ» از چین را دو بر صفر شکست داد و به مقام سوم دست پیدا کرد.  ‏‬

اما در وزن 68- کیلوگرم، محمد صادق دهقانی پس از برتری با نتایج مشابه ۲ بر صفر مقابل «یی شن» و «ژائو» از چین، در مبارزه با «کانگ» دیگر تکواندوکار میزبان در این وزن ۲ بر یک باخت و از جدول خارج شد. متین رضایی هم بعد یک دور استراحت و برتری ۲ بر یک مقابل «یوسن ژانگ» و ۲ بر صفر برابر «نجم الدین» از ازبکستان در مرحله یک چهارم نهایی و مبارزه با رضا کلهر ۲ بر یک باخت و حذف شد.

در وزن 80+ کیلوگرم تیم کشورمان 3 نماینده دیگر به جز عباسی داشت؛ علیرضا نادعلیان بعد از یک دور استراحت، «ژو» و «بینهای» هر دو از چین را با نتایج مشابه دو بر صفر شکست داد و در ادامه برابر «وو» سومین تکواندوکار میزبان ۲ بر صفر باخت و حذف شد. آرین سلیمی پس از برتری مقابل «ونجی» از چین و مهدی عابدینی از کشورمان، ۲ بر صفر به «رافائلوویچ» ازبکستانی باخت و حذف شد. مهدی عابدینی هم پیش از باخت به سلیمی «پین» از چین را شکست داده بود.

این رقابت ها فردا جمعه با برگزاری مبارزات اوزان ۵۷- و ۶۷+ کیلوگرم گروه زنان و ۵۸- و ۸۰- کیلوگرم گروه مردان پیگیری می‌شود.

نفرات برتر این مسابقات از روز یکشنبه 13 فروردین ماه باید در رقابت های گرنداسلم به میدان بروند. 

بیژن مقانلو به عنوان سرمربی، فیض الله نفجم، مسعود حجی زواره و نعیما خواجوی به عنوان اعضای کادر فنی تیم ملی مردان، مینو مداح سرمربی تیم ملی بانوان و شاهین اسماعیلی (فیزیوتراپ) تکواندوکاران کشورمان را همراهی می‌کنند. هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو نیز سرپرست تیم ملی در این رقابت‌ها حاضر خواهد بود.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه