جیمز از دنیای بسکتبال خداحافظی می‌کند؟

شایعاتی در رسانه‌های آمریکایی مبنی بر بازنشستگی فوق ستاره تیم لیکرز منتشر شده است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، رسانه‌های آمریکایی خبر داده‌اند «لیران جیمز» پس از ناکامی لس‌آنجلس لیکرز در قهرمانی کنفرانس غرب ان‌بی‌ای و رسیدن به دیدار نهایی، قصد کناره‌گیری از دنیای بسکتبال را دارد.

«پادشاه» بسکتبال همیشه از آروزی خود برای رقابت با فرزندش «بانی» در زمین مسابقه خبر داده بود و انتظار می‌رود او در فصل ۲۰۲۵-۲۰۲۴ پای به NBA بگذارد. با این حال، به نظر می‌رسد لبران نظرش تغییر کرده است.

پس از شکست بامداد امروز (سه‌شنبه) لیکرز مقابل دنور ناگتز در دیدار چهارم مرحله نهایی کنفرانس غرب و به اصطلاح «سوئیپ» شدن تیم کالیفرنیایی در خانه خود، «کریس هینس» خبرنگار معروف حوزه ان‌بی‌ای خبر داده جیمز برای بازی در فصل آینده «مردد» است و به بازنشستگی فکر می‌کند.

گزارش هینس پس از آن منتشر شد که جیمز ۳۸ ساله پس از متحمل‌شدن چهارمین شکست پیاپی در مقابل دنور، به خبرنگاران گفت «باید درباره ادامه فعالیت‌ حرفه‌ای خود فکر کنم».

بازنشستگی جیمز در حالی ممکن است به وقوع بپیوندد که او در سن ۳۸ سالگی، همچنان در سطح بالایی در میادین حضور دارد و این اتفاق، می تواند تحول مهمی را در دنیای بسکتبال رقم بزند.

لبران جیمز در بازی چهارم برابر دنور با ۴۰ امتیاز، بیشترین تعداد امتیازات در میان بازیکنان حاضر در میدان را کسب کرد. آمار ۱۰ ریباند و ۹ پاس گل هم در کنار نام پادشاه به چشم می‌خورد. او همچنین به رکورد ۸۰۰۰ امتیاز در بازی‌های پلی‌آف NBA رسید.

 

در بیستمین فصل حضور جیمز در ان‌بی‌ای، او میانگین ۲۹.۹ امتیاز، ۸.۳ ریباند، ۶.۸ امتیاز و ۳۵.۵ دقیقه حضور در میدان را در ۵۵ بازی فصل به نام خود ثبت کرده است.

هنوز از قراداد جیمز با لیکرز ۲ سال باقی مانده است و در فصل آینده قرار است ۴۷ میلیون دلاری دستمزد دریافت کند. مبلغ قرارداد لبران با لس‌آنجلسی‌ها در سال ۲۰۲۴ هم ۵۰ میلیون دلار خواهد بود.

در صورت خداحافظی جیمز از میادین، یکی از بهترین دوران حرفه‌ای یک بسکتبالیست در تاریخ NBA به پایان خود می‌رسد چراکه انتخاب (پیک) اول دِرَفت سال ۲۰۰۳ نام خود را در جمع بهترین‌های تاریخ بسکتبال ثبت کرده است.

روز گذشته (سه‌شنبه) هم «کارملو آنتونی» یکی از بهترین‌های ان‌بی‌ای که انتخاب سوم درفت سال ۲۰۰۳ بود هم از دنیای حرفه‌ای خداحافظی کرد. 

 

درفت رویدادی سالانه است که در آن تیم‌های حاضر در ان‌بی‌ای می‌توانند بازیکنان واجد شرایط و ستارگان آینده‌دار را برای پیوستن به تیم خود انتخاب کنند.

قهرمان چهار دوره NBA و ۲ دوره المپیک به همراه تیم ملی آمریکا، در این فصل از رکورد رویایی ۳۸ هزار و ۳۸۸ امتیازی «کریم عبدالجبار» هم عبور کرد و در صدر قرار گرفت.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه