حملات هوایی گسترده به کی‌یف و دیگر مناطق اوکراین

همزمان با حمله موشکی و پهپادی به کی‌یف و فعال‌شدن سامانه‌های پدافندی، وزارت دفاع روسیه نیز گفت که ارتش اوکراین طی ساعات اخیر در محور دونتسک و زاپروژیا متحمل تلفات سنگین شد.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، رسانه‌های محلی بامداد سه‌شنبه از صدور هشدار هوایی و فعال‌شدن آژیرهای خطر حمله هوایی در کی‌یف و دیگر مناطق اوکراین خبر دادند.

طبق گزارش‌ها، پایتخت اوکراین دقایقی است که زیر حملات شدید پهپادی و موشکی قرار گرفته و از ساکنان خواسته شده هرچه سریعتر به پناهگاه بروند.

مسئولان نظامی کی‌یف نیز گفتند که سامانه‌های پدافندی پایتخت اوکراین در حال مقابله با حملات گسترده هوایی است.

همزمان، خبرگزاری «رویترز» گزارش داد که شهر خارکیف نیز مورد حمله موشکی گسترده قرار گرفته و اداره نظامی از ساکنان خواسته مراقب باشند و در پناهگاه ها بمانند.

اداره نظامی خارکیف در اعلامیه جدیدی مدعی شد که نیروهای روسیه با استفاده از موشک‌های «اس-۳۰۰» در حال هدف قرار دادن این منطقه هستند و این در حالی است که این سامانه عملاً برای دفاع هوایی و نه حمله طراحی شده است.

از سوی دیگر وزارت دفاع روسیه نیز طی بیانیه ای اعلام کرد که در جریان عملیات چند ساعت اخیر علیه ارتش اوکراین، بیش از ۱۵۰۰ نظامی و ۲۸ دستگاه تانک را در بخش جنوبی دونتسک و منطقه زاپروژیا نابود کرده است.

این وزارتخانه توضیح داد: «اوکراین در روز پنجم ژوئن به تهاجم ادامه داد و تلاش‌های اصلی خود را در بخش جنوبی دونتسک متمرکز کرد اما عملیات فعال و فداکارانه واحدهای گروه نیروهای وستوک که شجاعت و قهرمانی از خود نشان دادند، دشمن را متوقف و مانع دستیابی به اهدافش شدند».

حملات هوایی گسترده به اوکراین در حالی صورت گرفته که «دمیترو کولِبا» وزیر خارجه این کشور ساعتی پیش مدعی شد کی‌یف تسلیحات و تجهیزات کافی برای آغاز حمله علیه روسیه را دارد. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه