رونمایی از دو محصول جدید دانش‌بنیان در پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی «فاینکس»

در اولین روز از پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی فاینکس، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در جریان بازدید خود، از دو محصول جدید دانش‌بنیان رونمایی کرد و از حمایت بلاعوض از حضور شرکت‌ها در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی خبر داد.

به گزارش گروه علم و پیشرفت آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی نهاد ریاست جمهوری، پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی فاینکس (بورس، بانک، بیمه) در محل دائمی نمایشگاه تهران در حال برگزاری است که علاوه بر اینکه شرکت‌های فعال در حوزه بورس، بانک و بیمه جدیدترین دستاوردها و محصولات خود را رونمایی می‌کنند، نهادهایی هم حضور دارند که به حمایت از شرکت‌های نوآور و تازه‌وارد این حوزه می‌پردازند. نمونه آن صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری است که با ۲۰ شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه بانکی و بورسی به صورت یک پاویون حضور پیدا کرده است. 

رونمایی از دو محصول جدید دانش‌بنیان با حضور رئیس صندوق نوآوری 

در پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی، از محصولات جدید دو شرکت دانش‌بنیان «سبز پردازش سیستم غدیر» و «مهندسی آدان نیک افزار» با حضور رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی رونمایی شد. محصول شرکت سبز پردازش سیستم غدیر، زیرساخت ابری سیستم یا «کوبیت» است. این محصول مجموعه‌ای از سامانه‌های کمکی مانند ابزار احراز هویت و صدور گواهی و ... است. این محصول بستری است که مشتریان را قادر می‌سازد تا برنامه‌های تجاری را بدون نیاز به ساخت و نگهداری زیرساخت، توسعه دهند و اجرا و مدیریت کنند.

دومین محصول «سامانه بانکداری دیجیتال «آدانیوم» شرکت دانش بنیان مهندسی آدان نیک‌افزار بود که رونمایی شد. این سامانه با تمرکز بر نیازهای مشتریان حقوقی و شرکتی، از پنج سال گذشته در اکوسیستم بانکی فعال شده است و در ٦ بانک آینده، پارسیان، شهر، کارآفرین، کشاورزی و موسسه اعتباری نور، به ده‌ها هزار شرکت و بیش از دو میلیون کاربر بانکی خدمات‌رسانی می‌کند.

ویژگی بارز فنی این محصول، استفاده از امضای دیجیتال به عنوان شیوه اصلی احراز اصالت درخواست‌ها است که بدین وسیله بالاترین حد امنیت و انکارناپذیری در تراکنش‌های دیجیتالی فراهم می‌شود و به بانک امکان می‌دهد تا با مدیریت مناسب ریسک، محدودیت سقف‌های مرسوم در تراکنش‌های غیرحضوری را مطابق نیازهای کسب وکار و مشتریان حقوقی کاهش دهد.

همچنین امروز قرارداد همکاری بین شرکت‌ دانش‌بنیان یکتا ارتباط و شرکت سداد (وابسته به بانک ملی ایران) با هدف ساماندهی صندوق‌های فروشگاهی در محل پاویون صندوق نوآوری و شکوفایی به امضا رسید.

حمایت بلاعوض از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در 260 نمایشگاه داخلی و 315 نمایشگاه خارجی

محمدصادق خیاطیان، رئیس صندوق نوآوری صبح امروز، چهارشنبه ۱۷ خردادماه از پاویون شرکت‌های دانش بنیان در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی (بانک، بیمه و بورس) بازدید کرد و در جریان این برنامه از دستاورد‌های ۱۸ شرکت دانش‌بنیان و دو صندوق پژوهش و فناوری حاضر در پاویون این نمایشگاه که با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی برپا شده است، بازدید کرد و از نزدیک در جریان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این شرکت‌ها و محصولات فناورانه آن‌ها قرار گرفت. وی همچنین با مدیران این شرکت‌های دانش‌بنیان به گفتگو پرداخت و دستورات لازم را برای تسهیل امور این شرکت‌ها صادر کرد.

در حاشیه این بازدید دکتر خیاطیان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز نفوذ فناوری و نوآوری در فعالیت‌های مالی، یکی از مظاهر توانایی شرکت‌های دانش‌بنیان است، گفت: تاثیری که امروز محصولات فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان بر صنعت مالی کشور گذاشته است، به حدی رسیده که مردم به خوبی آن را لمس کرده‌اند. برای نمونه فعالیت بانکداری الکترونیک و بیمه به کمک ابزار دانش‌بنیان اتفاقی است که توانسته فعالیت مردم در شبکه بانکی و بیمه‌ای کشور را تسهیل کند.

وی در ادامه صنعت مالی را صنعتی بسیار بزرگ و شناخته شده در دنیا توصیف کرد و افزود: امروز نفوذ فناوری در این صنعت سبب کاهش هزینه‌ها، افزایش دقت و در یک کلام باعث افزایش بسیار بالای بهره‌وری شده و از سوی دیگر شفافیت بالایی که نفوذ فناوری در فرآیندهای مالی پدید آورده، اقبال بسیاری از کشورها به حوزه «فناوری‌های مالی» را موجب شده است. 

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید کرد: در کشور ما هم این استقبال به صورت گسترده شکل گرفته و روز به روز شاهد توسعه نوآوری در صنعت مالی کشور هستیم و الحق باید گفت که فناوری‌های پیشرفته‌ای در این حوزه به عرصه ظهور رسیده‌اند. یک مثال خیلی ساده در این زمینه موضوع احراز هویت است که با استفاده از هوش مصنوعی در کشور انجام می‌شود. امروزه برای احراز هویت دیگر نیاز به حضور فیزیکی افراد نیست و این کار به صورت غیر حضوری در مراکزی مانند بازار سرمایه، بانک‌ها و ... انجام می‌شود.

خیاطیان همچنین با اشاره به بازدید خود از توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان در پاویون صندوق نوآوری در نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی، تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در نمایشگاه صنعت مالی توانسته‌اند وارد همکاری‌های جدی با سرمایه‌گذاران خارجی شوند. این مسئله حاکی از توان بالا و استعداد دانش‌بنیان‌های ایرانی برای حضور در بازارهای جهانی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از برنامه‌های صندوق نوآوری و شکوفایی برای توسعه بازارهای صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان، حمایت از حضور این شرکت‌ها در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی است، گفت: در این راستا ما تلاش می‌کنیم که زمینه‌ای فراهم کنیم که شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند محصول خود را معرفی و مشتریان خود را پیدا کنند. ما این فرایند را با انواع حمایت‌ها هموار می‌کنیم که یکی از آن‌ها حمایت بلاعوض از دانش‌بنیان‌ها برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی است.

پانزدهمین نمایشگاه فاینکس تا روز جمعه ۱۹ خرداد از ساعت هشت تا ۱۵ در محل دائمی نمایشگاه‌ها میزبان بازدیدکنندگان از این نمایشگاه است.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه