هواشناسی اردبیل هشدار زرد و نارنجی صادر کرد

اداره کل هواشناسی استان اردبیل درباره گسترش وزش بادهای خزری و احتمال رگبار و رعدوبرق و بارش باران و تگرگ در مناطق مختلف این استان هشدار زرد و نارنجی صادر کرد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از اردبیل، براساس نقشه‌های هواشناسی، با تداوم فعالیت سامانه ناپایدار جوی، طی امروز پنج شنبه (۱۸ خرداد) تا صبح فردا (جمعه)، آسمان استان غالبا ابری و مه آلود بوده و ضمن تداوم هوای خنک توام با وزش بادهای خزری، در بعضی ساعات در مناطق مرکزی و جنوبی استان بارش باران گاهی بصورت رگبار و رعدوبرق، در نواحی مستعد با احتمال بارش تگرگ و در ارتفاعات به‌صورت برف پیش بینی می‌شود.

بر همین اساس رعایت توصیه‌های ایمنی در هشدار شماره ۲۳ (سطح زرد) و شماره ۲۴ (سطح نارنجی) تاکید می‌گردد. از حوالی ظهر روز جمعه (۱۹ خرداد) شاهد کاهش ابرناکی و افزایش نسبی دما خواهیم بود و از اوایل هفته آینده بویژه طی روزهای یکشنبه تا سه شنبه روند افزایشی دما محسوس‌تر خواهد بود.

ضمناً با توجه به شرایط فصلی و محلی در بعدازظهرها بویژه در روز یکشنبه (۲۱ خرداد) رشد ابر، رگبار موقت باران و رعدوبرق احتمال می‌رود. تغییرات احتمالی اوضاع جوی در بولتن پیش بینی روزهای آینده لحاظ خواهد شد.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه