پایان تنش مرزی در جنوب لبنان با عقب‌نشینی نظامیان رژیم اشغالگر

ارتش لبنان و ساکنان شعر مرزی «کفرشوبا» در جنوب لبنان بعد از ساعت‌ها درگیری و مقابله با تحرکات نظامی نیروهای رژیم اشغالگر، صهیونیست‌ها را مجبور به عقب‌نشینی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، منابع خبری گزارش دادند که نظامیان رژیم صهیونیستی با نیروهای ارتش لبنان و ساکنان جنوب این کشور درگیر شده‌اند.

پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین» در این باره گزارش داد: نیروهای رژیم اشغالگر نزدیک محل استقرار ارتش لبنان گاز اشک آور پرتاب کرده‌اند؛ در پی این اقدام صهیونیست‌ها، مردم منطقه «کفرشوبا» با نظامیان اشغالگر درگیر شده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است: ارتش لبنان در نقطه مرزی کفرشوبا و در مقابل نظامیان رژیم اشغالگر مواضع جنگی گرفته است.

 

 

منابع عبری در این باره اعلام کردند: حادثه‌ای غیرعادی در شهر مرزی با لبنان در حال رخ دادن است؛ جایی که یک سرباز لبنانی سلاح خود را به سمت یک تانک متعلق به ارتش اسرائیل نشانه رفت.

خبرنگار المیادین در ادامه گزارش داد: نظامیان رژیم اشغالگر بمب‌های دودزا را به سمت مردم کفرشوبا پرتاب کرده و از سیم خاردارهای نصب‌شده در این منطقه مرزی عبور کردند.

 

 

وی افزود: مردم شهر مرزی کفرشوبا در مقابل اشغالگران ایستاده‌اند و به سوی نیروهای صهیونیست و خودروهای آن‌ها سنگ پرتاب می‌کنند. در حالی که اشغالگران یک تانک مرکاوا را در جریان درگیری خود با مردم وارد کفرشوبا کرده‌اند.

خبرنگار شبکه «الجزیره» نیز اعلام کرد: نیروهای یونیفل در منطقه کفرشوبا مستقر شده‌اند تا مانع درگیری میان ارتش لبنان و نیروهای اسرائیلی شوند.

در ادامه گزارش الجزیره آمده است: ارتش اسرائیل در واکنش به وضعیت تنش‌ها در مرز با لبنان مدعی شده است که اجازه هیچ گونه نقض حاکمیت اسرائیل را نخواهد داد. 

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد: لبنانی‌ها سعی کردند مانعی را که ما در کوه روس ایجاد می‌کردیم، خراب کنند و به سمت یک نیروی نظامی سنگ پرتاب کردند.

الجزیره گزارش داد: ارتش لبنان هم اعلام کرد که نیروهای ما در منطقه مرزی کفرشوبا در مقابل نیروهای اسرائیلی مستقر شده‌اند.

 

 

خبرنگار المیادین در گزارشی تکمیلی اعلام کرد: از صبح حضور پررنگ نیروهای یونیفل و خودروهایشان در منطقه کفرشوبا دیده می‌شود. سربازان ارتش لبنان همچنان در مقابل تانک مرکاوای اسرائیل ایستاده‌اند و نیروهای یونیفل بین آن‌ها و سربازان ارتش رژیم اشغالگر مستقر هستند.

یونیفل [نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقرشده در لبنان] ساعتی بعد بیانیه‌ای صادر کرده و اعلام کردند: نیروهای ما برای اطمینان از ادامه توقف درگیری‌ها در جنوب لبنان در منطقه حاضر خواهند بود.

در ادامه بیانیه یونیفل آمده بود: ما از همه طرف‌ها درخواست داریم تا از مکانیسم‌های هماهنگی برای جلوگیری از نقض و حفظ ثبات در جنوب لبنان استفاده کنند. ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که خویشتن‌دار باشند و از اقداماتی که ممکن است منجر به تشدید تنش در خط آبی شود اجتناب کنند.

بعد از دخالت نیروهای یونیفل، آرامش نسبی بر منطقه حاکم شد اما ارتش لبنان همچنان در آمادگی کامل بود و نیروهای آن تا ساعت‌ها مشغول مراقبت و بررسی تحرکات نظامیان رژیم اشغالگر بودند.

ارتش رژیم صهیونیستی، ظهر امروز و پس از ساعت‌ها تحرکات مشکوک در مرز با لبنان، ضمن اذعان به استفاده دو سرباز لبنانی از آرپی‌جی اعلام کرد: پس از به وجود آمدن تنش‌هایی از صبح امروز، آرامش به کوه روس در مزارع شبعا بازگشته است.

المیادین در آخرین گزارش خود از این درگیری‌ها اعلام کرد: سربازان رژیم اشغالگر به استقرار محتاطانه خود در مواضع‌شان یعنی بلندی‌های اشغالی کفرشوبا در جنوب لبنان ادامه می‌دهند و با تانک‌های خود به سمت خطوط اولیه، عقب‌نشینی می‌کنند.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه