امام جمعه شهرکرد: تولیدکنندگان باید مورد حمایت جدی دولتمردان قرار گیرند

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه تولیدگران باید مورد حمایت جدی دولتمردان باشند، گفت: تولیدکنندگان همواره با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند یا از خدمات‌رسانی برخی مسئولان گلایه دارند که باید مورد رسیدگی قرار گیرد تا تولید رونق پیدا کند و تورم مهار شود.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، گفت: کسب و تجارت تنها مادی نیست بلکه تجارت شما ایمان، جهاد فی‌ سبیل‌الله، خدمت به مردم و گره‌گشایی است که سود آن ماندگار است و به شما نفع می‌رساند.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: در کنار انفاق مال در جهت تقویت دین خدا انسان باید اعضا و جوارحش را نیز در مسیر خدا قرار دهد و در راه انفاق و گره‌گشایی از کار مردم منتی بر کسی نگذارد چرا که انفاق با منت توفیقی ندارد و باطل است.

وی با اشاره به ضرورت تکریم نیازمندان بدون رنجش و آزار، افزود: انفاق همراه با ریا، خودنمایی و به رخ‌ کشیدن نیز باطل است؛ خدمت به خلق، گره‌گشایی از کار مردم، تجارت، تولید و اشتغال‌آفرینی همه باید در راه خدا باشد تا برای آخرت سودمند باشد.

تولید صنایع دستی و فرش نباید متوقف شود

نکونام با اشاره به روز جهانی صنایع دستی و فرش بیان کرد: تولید صنایع دستی و فرش اشتغال‌آفرین است و می‌تواند نیازهای مردم را برطرف کند لذا این کار اساسی نباید متوقف شود.

وی با اشاره به شعار سال تصریح کرد: مهار تورم با افزایش تولید امکان‌پذیر است؛ می‌توان کالاهای بسیاری را از خارج از کشور روانه بازار و تورم را کنترل کرد اما این کار نتیجه‌ای جز تعطیلی کارخانه‌ها و تولید ندارد و اشتغال مردم را با مشکل روبرو می‌کند.

نکونام با بیان اینکه تولیدگران باید مورد حمایت جدی دولتمردان باشند، گفت: تولیدکنندگان همواره با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند یا از خدمات‌رسانی برخی مسئولان گلایه دارند که باید مورد رسیدگی قرار گیرد و تشویق شوند تا تولید رونق پیدا کند و تورم مهار شود.

مهار تورم مقوله‌ای زمان‌بر است

امام جمعه شهرکرد با اشاره به ضرورت کاهش تورم و تک‌رقمی کردن نرخ آن، ادامه داد: دولت در حال حاضر در مقام عملی‌ کردن وعده‌هاست اما لازم است توجه کنیم که رشد تولید و مهار تورم مقوله‌ای زمان‌بر است.

وی با اشاره به ضرورت افزایش امید در مردم، تصریح کرد: انقلاب به ایران و ایرانی کرامت و عزت بخشیده است و در حال حاضر به جایی رسیده است که بسیاری از کشورهای جهان از ارتباط با کشور ایران استقبال می‌کنند.

نکونام با اشاره به پیشرفت‌های پزشکی ایران، بیان کرد: دستاوردهای مهم در عرصه پزشکی سبب شده است بسیاری از مردم کشورهای دیگر برای درمان به ایران سفر کنند.

وی اظهار داشت: در حوزه هسته‌ای نیز مدام خبرهای خوبی به گوش می‌رسد و ایران از لحاظ پیشرفت علم هسته‌ای در جایگاه خوبی ایستاده است و حرفی برای گفتن دارد و توانسته هم‌تراز با کشورهای پیشرفته جهان باشد.

موشک فراصوت فتاح، ایران را به سکوی چهارم در جهان رساند

نکونام افزود: ساخت موشک فراصوت فتاح اقدامی بسیار ارزنده بود که هر فردی با شنیدن خبر آن به خود می‌بالد و پس از آن ایران توانست در ردیف چهارم دنیا در بین کشورهایی که مجهز به موشک فراصوت هستند قرار بگیرد.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه مشکلات معیشتی نباید مانع دیدن این دستاوردها شود، ادامه داد: در اغتشاشات اخیر دشمن تلاش کرد کشور را ضعیف و ناامن جلوه دهد اما به دلیل برخورداری ایران از بنیه قوی که همان حضور مردم در صحنه و دفاع از انقلاب است، محکوم به شکست شد.

وی گفت: امید به معنای انتظار برای آینده‌ای روشن است که انسان باید برای آن تلاش کند، امید حرکت‌بخش است و توقف و ایستایی ندارد و کسی که منتظر ظهور حضرت بقیه‌الله‌الاعظم نیز هست باید جامعه را از همه جهات رشد دهد و امید را در دل مردم زنده نگه دارد.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه