درایت مقام معظم رهبری در سیاست خارجی قابل تحسین است

امام جمعه اردبیل گفت: چهل سال تحریم ظالمانه، بی‌جا و بی‌جهت و سایر اقدامات بی اثر، قاب تصویر روشن از ماهیت آمریکا بوده باید با تمام وجود از درایت و رهبری مقام معظم رهبری در خصوص سیاست خارجی تجلیل کرد.

آیت‌الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل با حضور پر شور و گسترده نمازگزاران و اقشار مختلف مردم برگزار گردید ضمن تبیین ابعاد اعلام پیمان اخیر نظامی ایران با کشورهای خلیج فارس به تحلیل واکنش آمریکایی نسبت به این موضوع پرداخت و اظهار کرد: این هفته ایران وحشت بزرگی در ارکان حکومت آمریکا درست کرد اعلان پیمان نظامی ایران با کشورهای خلیج فارس یک کابوس برای آمریکا بود چون منطقه پر از پایگاه‌های عظیم آمریکایی در بحرین، کویت، امارات، ترکیه و... برای دفاع از کشورهای خلیج فارس است آمریکا فوراً عکس‌العمل نشان داد و گفت این پیمان کاملاً غیرمنطقی است.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: اعلان این پیمان چه صورت بگیرد چه نگیرد اعلان امنیت بزرگ برای کشورهای خلیج فارس از سوی ایران و همچنین از بین بردن ایران‌هراسی است و در واقع اعلان این حقیقت است که کشورهای منطقه در بقاء خود دیگر به آمریکا و سلاح‌های آمریکا احتیاج ندارند از همه چیز مهم‌تر این است که اعلان این پیمان نظامی نقطه تمام و نقطه ختم بر دعوای شیعه و سنی است که آمریکا سال‌های متمادی با شعله‌ور کردن آن ثروت منطقه را غارت کرده و بیشترین استفاده را اسرائیل از آن برده بود.

وی افزود: آمریکا با شنیدن خبر پیمان نظامی فوراً وزیر خارجه خود را به عربستان فرستاد تا با درست کردن عادی‌سازی روابط بین عربستان و اسرائیل این کابوس را از اسرائیل رد کند اما ضربه کاری دیگری برای آمریکا وارد شد و بن سلمان عادی‌سازی را مشروط به احقاق حق فلسطینی‌ها کرد و آن را رد نمود در اینجا مطبوعات اسرائیل ناشی‌گری کرده همه جا را پر کردند که عادی سازی با عربستان درست شد ولی آمریکا اعلام کرد این خبر دروغ است و اسرائیل را متهم به دروغ نمود و این ضربه وحشتناک دیگری به اسرائیل بود تا حال دیده نشده بود که آمریکا اسرائیل را اینگونه خراب کند.

خطیب جمعه اردبیل اضافه کرد: از این تحولات تمام مسلمان‌ها خوشحال هستند مخصوصاً عرب‌ها، چون در تظاهرات پرچم که اخیراً در فلسطین توسط صهیونیست ها برگزار شد آنها رکیک‌ترین و شرم‌آورترین فحش‌ها را به عرب‌ها گفتند و لذا هر کس الان با اسرائیل پیمان ببندد و یا آنها را به کشور خود دعوت کند یا به اسرائیل سفر کند اعلان عداوت صریح با کل عرب های دنیا کرده است.

آیت الله عاملی با بیان اینکه خبر پیمان نظامی ایران کابوس نظامی است دو کابوس عظیم اقتصادی هم برای غربی‌ها در منطقه درست شد خاطرنشان کرد: اول توافق وزیر نیروی عربستان با وزیر نیروی روسیه برای پایین آوردن سطح تولید نفت و همراهی اوپک با این توافق است که بلافاصله در بازار نفت اثر گذاشت و این حرکت کاملا معقول و منطقی و به سوی واقعی کردن قیمت نفت است و باید توجه شود که بالا رفتن قیمت نفت قطعاً به معنی ایجاد بحران فراگیر در اروپا و آمریکاست.

وی افزود: کابوس دوم عطش کشورهای خاورمیانه برای الحاق به سازمان بریکس و معاهده شانگهای است با توسعه این دو منظومه اقتصادی، هیمنه و سلطه چند دهه گروه هفت بر دنیا به محاق خواهد رفت با جرات می‌توان گفت این تحولات مقدمه زایش جهان چند قطبی است جهانی که در آن‌ها دیگر از تفرعن، تنمر و تغطرس آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها خبری نخواهد بود.

آیت‌الله عاملی با بررسی چرایی چرخش‌های سیاسی اخیر عربستان تصریح کرد: این روزها چرخش بزرگ عربستان موضوع بحث محافل سیاسی و اندیشکده‌های بزرگ دنیاست اگر بخواهیم علت آن را در یک کلمه بیان کنیم آن کلمه جز این نیست که دولت عربستان بعد از چندین دهه خدمت خالصانه به آمریکا فهمید که آمریکا قابل اعتماد نیست و جز به منافع خود نمی‌اندیشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: چهل سال تحریم ظالمانه و بی‌جا و بی‌جهت، نقض یک طرفه یک پیمان بین‌المللی که به امضاء سازمان ملل رسیده بود «برجام» حمایت جانانه از تروریست‌هایی که ۱۷ هزار ایرانی مظلوم را ترور کرده‌اند و حتی دعوت آنها به کنگره آمریکا و پارلمان اروپا، ده‌ها دخالت شرم‌آور در امور داخلی ایران، راه‌اندازی داعش و کشتار ۴۰۰ هزار نفر در سوریه و هزاران نفر در عراق که به تصریح خانم کلینتون و ترامپ مصنوع دست آمریکا و کاملاً با هدف رساندن آن تروریست‌های وحشی به ایران بود، حمایت تمام عیار از صدام در جنگ تحمیلی و حمله خود آمریکا به سکوهای نفتی و ده‌ها جنایت دیگر، همه قاب تصویر روشن از ماهیت آمریکا و تابلو سر راه ملت ما برای تعیین مسیر آینده و در تعیین سیاست‌ خارجی ایران فصل الخطاب است. در اینجاست که باید با تمام وجود از درایت و رهبری مقام معظم رهبری در خصوص سیاست خارجی تجلیل کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش‌های دیگر خطبه‌ها با اشاره به شهادت اخیر یک کودک دو ساله فلسطینی به دست جنایت کاران رژیم صهونیستی گفت: شهادت طفل دو ساله شیرخواره فلسطینی توسط ارتش اسرائیل قلب همه انسان های سلیم الفطره را سوزاند و مخصوصاً در تشییع جنازه این طفل کودکان زیادی با پرچم فلسطین حاضر بودند مثل بچه‌های کوچک قبیله بنی اسد که در روز عاشورا در مقابل موکب بنی اسد با بیل و کلنگ کوچک به کربلا می آیند وداع مادر این طفل با این طفل محشری از عواطف را به پا کرد.

آیت الله عاملی ادامه داد: مسلمان‌ها در تمام کشورهای اسلامی بر این فاجعه بزرگ گریستند معلوم نیست رئیس جمهور اسرائیل با چه رویی به کشورهای اسلامی سفر می کند از آن طرف مسلمان ها را قتل عام می کند از این طرف به یک کشور اسلامی می‌آید.

وی تصریح کرد: از عجائب امور این است که آمریکا و انگلیس فوراً به جای محکوم کردن این جنایت هولناک گفتند در این باره باید تحقیق شود انگار این طفل در صدد اقدامات تروریستی بوده است! دستور تحقیق درباره جرم مشهود اهانت به فهم تمام انسان ها مخصوصاً اهانت به مسلمان هاست هر کس می‌خواهد تعجب کند اینجا جای تعجب است که رئیس آمریکا و نخست وزیر انگلستان برای یک تصمیم اخلاقی اوگاندا که با مشرب آنها ناسازگار است فوراً وارد معرکه شدند اما به خاطر شهادت این طفل معصوم لب نجنباندند.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه