رونق صنایع دستی توسعه اقتصاد خوروبیابانک را به دنبال دارد

امام‌ جمعه موقت خوروبیابانک با اشاره به روز صنایع دستی و فرش گفت: شهرستان خوروبیابانک نیاز به رونق بخشی در این زمینه دارد و توسعه صنایع دستی کمک به اقتصاد خانواده می‌کند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از خوروبیابانک، حجت‌الاسلام حسین عزیز امام‌ جمعه موقت خوروبیابانک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، اظهار کرد: طبق بیان امام علی(ع) بدترین بلا برای جامعه مأیوس شدن است که بعد از شرک به خدا بزرگترین گناه بوده و شیطان اگر بخواهد روح را از جامعه بگیرد، ناامیدی را در جامعه حاکم می‌کند.

وی با بیان اینکه مردم جامعه مأیوس هیچگاه حرکت و تلاش نمی‌کنند، افزود: امروز برنامه دشمن  ناامید کردن مردم است، همه قبول داریم کاستی‌هایی وجود دارد، ما باید از این تریبون مطالبه‌گری کرده و مشکلات مردم را به گوش مسؤولان برسانیم اما نقاط قوت را هم باید ببینیم و بی‌انصاف نباشیم.

عزیز با تأکید بر اینکه باید اقدامات مثبت، پیشرفت‌ها و اخبار خوب را بیان کنیم، گفت: سفر ناوگروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی دور تا دور کره زمین یک اتفاق بسیار مهم تاریخی است که رسانه‌های معاند آن را منتشر نمی‌کنند.

امام جمعه موقت خوروبیابانک با اشاره به اینکه ۳۴ هزار گروه جهادی و بسیجی در اقصی نقاط کشور شبانه‌روز در حال خدمت به مردم هستند، ادامه داد: در یکسال اخیر ۵ میلیون و ۷۹۲ هزار نفر تحت بیمه درمانی رایگان قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: طبق آمار سازمان بین‌المللی فائو تولید غلات در ایران ۳۴ درصد افزایش و واردات آن ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده که خبر بسیار مهم و امیدآفرین است.

عزیز گفت: رونمایی از موشک فتاح که یک موشک فراصوت است و تنها سه کشور چین، روسیه و آمریکا در این حوزه بهره‌مند بودند، بیانگر رویکرد دفاعی و سیاست بازدارندگی ایران است.

امام‌ جمعه موقت خوروبیابانک بیان کرد: مهم‌ترین و روشن‌ترین پیام هایپرسونیک این است که دشمنان ما بدانند امروز روز دفاع منفعلانه در منطقه تمام شده است و زمان بازدارندگی گروه‌های مهاجم است.

وی تصریح کرد: پیام دوم این رویداد که ریاست جمهوری نیز به آن اشاره کردند، این است که علم و فناوری باید به صنعت خودروسازی و صنایع دیگر هم منتقل شود و آن‌ها نیز رشد پیدا کنند و اینکه می‌توان با وجود تحریم ها و تهدیدها کارهای بزرگی را انجام داد.

عزیز با تأکید بر اینکه این حرکت بزرگ تاریخی است و این عزت و سربلندی جای شکر دارد، گفت: چرا کسانی که در  ۸ سال نتوانستند مسائل را حل کنند و همه چیز را به برجام گره زدند امروز ایراد می‌گیرند که با وجود مشکلات معیشتی، کشور به موشک نیاز ندارد درحالی که موشک برابر با امنیت ما است و منافاتی با معیشت ندارد.

امام‌ جمعه موقت خوروبیابانک با اشاره به اینکه قدرت نظامی به قدرت اقتصادی و قدرت چانه‌زنی و پیشبرد دیپلماتیک هم کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم معیشت‌ خوبی داشته باشیم یکی از لوازم اقتصاد، قدرت بالا و امنیت است و وقتی قدرت داشته باشیم کشورهای دیگر برای سرمایه‌گذاری تمایل بیشتری به همکاری نشان می‌دهند.

وی گفت: مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد امام خمینی(ره) بر دو ابزاری که امام به وسیله آن توانست در ایران و جهان تحول ایجاد کند، اشاره کردند که آن ایمان و امید است.

عزیز افزود: برای امیدآفرینی دو ساحت عمل و احساس وجود دارد و در حقیقت زمانی امید در جامعه شکل می‌گیرد که عمل و اقدامی صورت بگیرد، مسؤولان متولی این امر هستند و در بعد دوم این عمل و تلاش باید بازگو شود که رسانه‌ها در این امر مسؤول هستند.

امام‌ جمعه موقت خوروبیابانک در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به روز صنایع دستی و فرش، بیان کرد: در معارف اسلامی به صنایع دستی اهمیت فراوان داده شده است، شهرستان خوروبیابانک نیاز به رونق بخشی در این زمینه دارد و توسعه صنایع دستی همچون فرش، گلیم و جاجیم‌بافی، منجوق‌دوزی منبت‌کاری و زنبیل‌بافی کمک به اقتصاد خانواده بوده و آثار فردی و اجتماعی برای جامعه به همراه دارد.

پایان پیام/۶۳۱۳۰/ع

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه