رهبر انقلاب در مقابل تحریف امام راحل مثل کوه ایستادگی کردند

امام جمعه بهمئی گفت: رهبر معظم انقلاب در مقابل تحریف امام راحل مثل کوه ایستادگی کردند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از بهمئی خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان بهمئی به امامت حجت الاسلام اسماعیل صلواتی اقامه شد.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: گناه قلب و روح انسان را فاسد میکند و باعث رسوایی انسان در دنیا و عامل فراموشی و غفلت انسان از گناه است گناه باعث می شود انسان علومی را که یاد گرفته فراموش کند گناه فقر مادی و معنوی برای انسان به ارمغان می آورد در رزق و روزی انسان تاثیرگذار است. 

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی افزود: گناه حتی خیرات و نیکی های انسان را از بین می برد گناه باعث نزول عذاب آسمانی میشود فَأَنْزَلْنَا عَلَى الَّذِینَ ظَلَمُوا رِجْزًا مِنَ السَّمَاءِ بِمَا کَانُوا یَفْسُقُونَ ،ما هم بر ستمکاران به سبب آنکه همواره نافرمانی می کردند، عذابی از آسمان فرود آوردیم یکی از آثار و پیامد های گناه نا امیدی است گناه انسان را نا امید می کند تلاش کنیم خودمان خانواده مان و جامعه مان را از گناه پاک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: حقیقتا رهبر حکیم و عالیقدر انقلاب بعد از رحلت امام راحل در معرفی شخصیت امام سنگ تمام گذاشتندو در مقابل تحریف امام مثل کوه ایستادند و شخصیت حقیقی و حقوقی ایشان را از نگاه سطحی و تحریف مصون نگه داشتند حضرت آقا فرمودند امام از سرآمدان تاریخ ایران است و عامل سه تحول در کشور امت اسلامی و سطح جهان هستند.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بوجود آوردند نظام و حکومت دیکتاتوری را به مردم سالاری دینی تغییر دادند حکومت دست نشانده و ضعیف را به نظامی مستقل و متکی بر عزت ملی تبدیل کردند امام ملت را به نیروی ما می توانیم مجهز کردند امام باعث بیداری اسلامی و تحرک در امت اسلام و تبدیل مسئله فلسطین به موضوع اول جهان شدند امام رنگ معنوی را در دنیا احیا کردند آنچه باعث این تغییر و تحولات شد ایمان و امید امام بودامام به مردم ایمان داشت عنصر دائم حرکت امام عظیم شان امید بود.

صلواتی ادامه داد: هدف امروز دشمن تضعیف ایمان و خاموش کردن شعله امید در دلهای مردم است این امید آفرینی سه ضلع دارد: بستر ساز امید در جامعه عبارت است از امنیت کارآمدی و اعتماد اجتماعی  جامعه ای که امنیت و احساس امنیت نداشته باشد نمی تواند به آینده امیدوار باشد در بستر امنیت است که پیشرفتهای سیاسی اقتصادی اجتماعی و فرهنگی حاصل میشود یکی از دستاوردهای این ۴۴ ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایجاد امنیت و ارتقا امنیت در ابعاد داخلی و منطقه ای برای مردم است.

خطیب نماز جمعه شهرستان بهمئی افزود: کارآمدی این نظام در طول ۴۴ سال گذشته با اینهمه توطئه ها تحریف ها و جنگ ها به اثبات رسیده است ما هر جا به نسخه ی نجات بخش امام و رهبری عمل کردیم. شاهد کارآمدی و پیشرفت و رضایت مردم هستیم هر جا به نسخه ی نجات بخش امامین انقلاب کم توجهی شد و عمل نکردیم دچار اختلال و عقب ماندگی ها هستیم در میدان اقتصادی ما گام های بلندی را برداشتیم اما به علت بی توجهی به نسخه ی نجات بخش اقتصاد مقاومتی ما گرفتار سختی ها دردها و رنج ها هستیم رفع این چالش هم باعث امید آفرینی مردم میشودآنچه در اعتماد عمومی نقش اساسی دارد امید مردم است باید اعتماد حاصل شود‌.

وی گفت: اعتماد به اعضای حاکمیت تصمیم سازان سیاست گذاران و قانون گذاران و ناظران باعث امید در جامعه میشود و این با حضور بیشتر در بین مردم ،شفاف سازی های معقول ، پاسخگویی های به موقع اطلاع رسانی و روایت به هنگام ،اینها اعتماد عمومی را صد چندان میکند.

صلواتی افزود: دو ساحت امید آفرینی یکی عملکرد است به اینکه کاری انجام شود و دوم این عمل و کار و تلاش به نحو شایسته ای باز نمایی شود اگر هر کدام نباشد امید آفرینی حاصل نمیشود اگر کاری شود و رسانه ای نشود مردم آن را نبینند و اگر کاری نشود و رسانه ها و تریبون ها گزارش غیرواقعی بدهند این باعث بی اعتمادی میشود.لذا برای امید آفرینی هم اقدام و عمل مسئولان و کارگزاران و هم بازنمایی ها و گزارشات مهم است. 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهمئی گفت: امید به آینده یک نقطه اساسی است خاکریز و خط مقدم است دشمن میخواهد این امید به آینده را از ما بگیردبی توجهی به این خاکریز دستاورد های گذشته را انجام بین میبرد ظرفیت های پیش رو را نیز می سوزاند به این جهت رهبر حکیم و عالیقدر انقلاب تاکید بر ایمان و امید در جامعه میکند پیشرفت باعث امید میشود دشمن میخواهد جلوی پیشرفت ایران اسلامی را بگیرد.

صلواتی بیان کرد: ما در گذشته پیشرفت را به مذاکرات گره زدیم متاسفانه دچار توقف شدیم، ما راه پیشرفت داریم موانع را می توانیم از سر راه برداریم امکان پیشرفت است راه آن این است که اقتصاد را مردمی کنیم باید زمینه مشارکت محرومین و پا برهنه ها را در اقتصاد فراهم کنیم باید اقتصاد مقاومتی که بر محور مردم، با اراده مردم و با حضور مردم است محقق شود.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: این روزها شاهد اقدامات دیپلماسی دولت که باعث امید آفرین و نیروهای مسلح و رزمندگان اسلام در عرصه ی نظامی و امنیتی هستیم که حقیقتا باعث فخر و غرور و امید در بین امت اسلام است.

صلواتی افزود: شاهد حرکت قطار انقلاب بر ریل درست هستیم و ان شاءالله نتیجه ی آن هم برطرف شدن مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باشد،با رو نمایی از موشک فراصوت فتاح اوج بازدارنگی فرامنطقه ای برای ایران اسلامی محقق شد ما در گذشته این بازدارنگی منطقه ای را تا فاصله ی ۲٠٠٠ کیلو متر به وسیله ی موشک های کروز و پهپاد های انتحاری و ایمان مردم داشتیم اما با رونمایی از موشک فراصوت فتاح بازدارندگی فرامنطقه ای برای ایران اسلامی حاصل شد ما آماده ی فن آوری و توان ساخت موشک های قاره پیما را هم داریم.

وی گفت: با ساخت این موشک کلاهک های موشک های قاره پیما در دسترس ماست و  یکی از راهبرد های ایران اسلامی بومی سازی امنیت خلیج فارس است که این به وسیله ی نیروهای بیگانه حاصل نمیشود با اتخاذ سیاست های درست نظام جمهوری اسلامی در مواجهه با استکبار میبینید دولت امارات از اتئلاف و رهبری آمریکا خارج میشود و به تشکیل نیروی دریایی با ایران و عربستان و عمان ملحق میشود اینها از آمریکا نا امید بودند و هم به نتیجه رسیدند که نمی توانند با آمریکا بمانند و اینکه حتی دوستان و نزدیکان و هم پیمانان آمریکا نمی توانند به وعده های آنان دلخوش باشند این درسی است برای یک عده ای که راه نجات را دست دادن به کدخدا خدا می دانند،آمریکا در طول چند وقت اخیر به دنبال منزوی کردن ایران اسلامی بود. 

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: توافق ایران و عربستان و زمزمه های توافق و عادی سازی روابط مصر و ایران و شرایطی که امروز در منطقه حاکم شد هم شاهد انتصاب نماینده ی ایران به عنوان نایب رئیسی مجمع عمومی سازمان ملل هستیم هم به عنوان گزارشگر کمیته  خلع سلاح مجمع عمومی سازمان ملل انتخاب شدیم۵۶ کشور جهان به ایران اسلامی رای مثبت دادنداینها در شرایطی اتفاق می افتاد که آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال منزوی کردن ایران بودندتلاش کردند ایران اسلامی را از نهاد های بین المللی عزل کنند. تلاش کردند با اغتشاشات بحران را به درون ایران بکشانند. اما امروز شاهد شکست پروژه ی منزوی کردن ایران اسلامی هستیم.

وی افزود: دلخوشی رژیم صهیونیستی دراین سالها در امنیت حاکم بر مرز خود با مصر بود اما یک سرباز ساده ی مصری با یک اسلحه پنج کیلومتر پیاده روی با شرایط سخت از حصارهای مرزی این رژیم عبور میکند سه افسر این رژیم را به جهنم واصل میکند.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: این شهید محمد صلاح ابراهیم ۲۳ ساله همراه ایشان یک جلد قرآن مجید یک اسلحه یک چاقو و شش خشاب گلوله بود که نشان میدهد از قبل برنامه ریزی کرده بود مردم مصر از این عملیات بسیار شاد و احساس غرور میکنند این را از تشییع جنازه شهید به نمایش گذاشتند این سرباز ۲۳ ساله مصری ارتش رژیم اشغالگر را به چالش کشید و حالا این مرز هم برای صهیونیستی ها نا امن شد.

صلواتی گفت: دوشنبه ۲۲ خرداد(۲۳ ذی القعده) روز زیارتی مخصوص امام رضا (ع) است راه بصیرت و ولایت امام رضا (ع) به ایمان کامل که حقیقت ایمان ولایت الله است کتمان سر آبرو داری راز داری مدارای با مردم و خوش اخلاقی با مردم صبر و پایداری در مسیر رضایت الهی است  ما اگر میخواهیم امام رضایی باشیم باید اهل صبر و بردباری و استقامت در مسیر رضایت الهی باشیم. بدون صبر و امید زیست مؤمنانه معنایی ندارد.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: در هیئت عمل حسنه ی کتاب خوانی را ترویج کنیم پایگاه هیئت مسجد و حسینه است باید در هیئت اهتمام به مسئله قرآن و قرآن خوانی و معارف قرآنی باشد ۱) در هیئت باید امر اهل بیت احیا شود برای اهل بیت کارسازی شود برای سربازی امام زمان (عج) نیرو تربیت شود برای نائب امام زمان نیرو تربیت کنیدبرای امام و شهیدان نیرو تربیت کنیم. بچه های مردم امانت هستند حق این امانت تربیت ولایی است‌.

وی افزود: دعوت به خود ،کارسازی برای خود، برای اهداف و امیال خود ،جفای در حق دستگاه سیدالشهدا است.ما نباید این دستگاه را وسیله ا ی رسیدن به اهداف خودمان قرار بدهیم برای اسم و رسم درست کردن این جفای به دستگاه سیدالشهدا است. 

صلواتی در پایان خطبه ها گفت: باید بچه ها در هئیت احترام به پدر و مادر و بزرگان را یاد بگیرند. بچه ها باید در خدمت ولایت باشندبچه هئیتی بچه ای است که اهل نماز اول وقت اهل نماز جمعه صادق در رفتار و گفتار و امانت دار باشد.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه