درخواست اشد مجازات امام جمعه برای آتش زدن دو بقعه مبارکه در دهلران

امام جمعه شهرستان دهلران گفت: عوامل اهانت به بقعه های مقدس امامزادگان دهلران باید شناسایی و به اشد مجازات برسند.

 حجت الاسلام سید محسن موسوی امام جمعه شهرستان دهلران شامگاه جمعه در گفت وگو با خبرنگار آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد در ایلام با توجه به هتک حرمت بقاع متبرکه این شهرستان، گفت: از نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و قضایی درخواست داریم در سریع ترین زمام ممکن عامل یا عاملین این حادثه را شناسایی و مجازات کنند.

وی افزود: بقاع امامزادگان سید یوسف و سید حبیب (ع) از گذشته های دور تاکنون مورد تعظیم و احترام مردم شهرستان های دهلران و آبدانان هستند.

امام جمعه دهلران یادآور شد: در گذشته با توجه به قداست و احترام این دو بقعه و به واسطه جایگاه معنوی و دینی که در بین مردم منطقه داشته اند، در مواقع بروز اختلاف در زمینه های مختلف، مردم برای حل موضوع به بقاع این امازادگان مراجعه می کنند و باتوجه به قداست و مقبولیت جایگاه این بقاع در نزد عموم، مردم برای حل موضوع نیاز به دخالت و ورود عوامل نظامی و‌انتظامی ندارند.

وی یادآور شد: امروز مردم ولایتمدار و انقلابی به خاطر دریافت خبر مبنی بر عمل غیر شرعی و اخلاقی آتش زدن این دو بقعه و قرآن های موجود در این دو مکان مذهبی به دست عده ای از دشمنان نظام و اسلام انزجار خود را از طریق فضاهای مجازی اعلام داشتند.

حجت السلام موسوی با اشاره به اینکه برخلاف نیت شوم دشمنان اسلام با انجام این گونه کارهای شنیع جایگاه قرآن نه تنها تنزل پیدا نمی کند بلکه روزبه روز رفیع تر خواهد شد،گفت: اعلام انزجار و برائت مردم استان ایلام و استان های همجوار در رابطه با اقدام شنیع هتک حرمت بقاع این امامزادگان عظیم الشان قابل تقدیر و ارزشمند است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، امروز توسط عده ای ناشناس بقاع متبرکه امامزادگان سید یوسف و سید حبیب (ع) واقع در مسیر مورموری - دهلران توسط افراد ناشناس به آتش کشیده شد که این اقدام نکوهیده و نسنجیده موجب خشم و انزجار افکار عمومی شد.

پایان پیام/ 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه