عملکرد مدیریت بحران شهرستان نایین مثبت ارزیابی شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: عملکرد مدیریت بحران شهرستان نایین مثبت ارزیابی و تأکید شد که خسارت‌های بخش کشاورزی، راهداری و حوزه مسکن جمع‌بندی و گزارش شود.

منصور شیشه‌فروش مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در نایین با اشاره به تشکیل جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان نایین، اظهار کرد: بارندگی‌های روز گذشته منجر به جاری شدن سیلاب در روستاهای نیستانک، کجان، حاشیه راه‌ها و برخی مزارع نایین شد که با اقدام مدیریت بحران شهرستان خسارت جانی و جرحی را شاهد نبودیم.

وی افزود: دو اقدام مهم مدیریت بحران نایین، تخلیه اضطراری مناطق پرخطر و خانه‌های بستر رودخانه و همچنین اسکان اضطراری افراد بود که برای ۲۰۰ نفر از اهالی، مسافرین و گردشگران ظرفیت اسکان فراهم شد.

شیشه‌فروش تصریح کرد: حدود ۱۷ تیم عملیاتی مرکب از عوامل مدیریت بحران، دهیاران، شهرداران، نیروی انتظامی، پلیس راه، هلال احمر، گاز، آب، برق، جهاد کشاورزی و راهداری امدادرسانی به مناطق سیل‌زده و همچنین پشتیبانی به اردستان را انجام دادند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: عملکرد مدیریت بحران شهرستان مثبت ارزیابی و تأکید شد خسارت‌های بخش کشاورزی، راهداری و حوزه مسکن جمع‌بندی و گزارش شود.

وی با اشاره به اینکه محور نایین اردستان در دو نوبت به صورت موقت مسدود شد، بیان کرد: پلیس راه در محورها حضور داشته و ترافیک را کنترل کرد تا خسارتی به افراد وارد نشود و تردد ایمن انجام شود و راهداری هم اقداماتی برای شانه‌سازی راه‌ها انجام داده است.

شیشه‌فروش با بیان اینکه سیلاب در چند نقطه نایین به سمت محل‌های امن هدایت شد، گفت: در جلسه تأکید شد که شهرداری نایین در اسرع وقت طرح جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی شهر را با اولویت ایمن‌سازی شهر در برابر سیلاب‌ها تهیه کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به بازدید از بند خاکی علی آباد در بالادست شهر نایین، تصریح کرد: مقرر شد اداره منابع طبیعی هم بندهایی که در اثر رسوبات پر از آب شده است از جمله بند سهیل سپرو، علی آباد، طیب و سد کجان را برای ساماندهی و کنترل مخاطرات احتمالی پیگیری کند.

 

وی ادامه داد: هشدار به موقع، آماده باش همه نیروها و حضور فرماندار و اعضای مدیریت بحران در صحنه از جمله اقدامات مهم مدیریت بحران نایین بوده است.

شیشه‌فروش در پایان تأکید کرد: تا روز یکشنبه بارش‌های ناگهانی ادامه دارد و مدیریت بحران شهرستان و همه دستگاه‌ها آماده باش خواهند بود.

پایان پیام/ ۶۳۱۳۰

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه