نیروی دریایی ایتالیا یک کشتی ترکیه‌ای را از چنگ دزدان دریایی نجات داد

عده‌ای دزد دریایی که یک کشتی ترکیه‌ای را تحت کنترل خود درآورده بودند، با نیروی دریایی ایتالیا وارد درگیری شدند.

به گزارش‌ گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، تعدادی دزد دریایی -احتمالا مهاجر- شامگاه امروز جمعه سعی کردند یک کشتی ترکیه‌ای را در مجاورت سواحل ناپولی بربایند.

«گویدو گروستو» وزیر دفاع ایتالیا به خبرنگاران گفت: «عملیاتی روی عرشه یک کشتی در جریان است که عده‌ای دزد دریایی با سلاح‌هایی مانند خنجر وارد آن شده‌اند.»

یک مقام دولتی ایتالیا که اشاره‌ای به نامش نشده است، در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه بیان کرد که نیروهای ویژه ایتالیا این کشتی را که در حال حرکت به سمت فرانسه بوده، تحت کنترل خود درآورده‌اند.

تعداد نامشخصی از دزدادن دریایی پس از تهدید خدمه این کشتی، آن را در کابین ناخدا زندانی کردند. طبق گزارش خبرگزاری ایتالیا، به دنبال این اقدام، کشتی از مسیر خود منحرف شده است.

پس از زندانی کردن خدمه در کابین، گروهی از نیروهای دریایی ایتالیا در عملیاتی برخی از دزدان دریایی را دستگیر کردند. با این حال طبق گزارش شبکه «اسکای نیوز»، عملیات برای دستگیری مابقی دزدان همچنان در این کشتی ادامه دارد.

این کشتی که پرچم ترکیه روی آن نصب شده، «گالاتا سیوایز» نام دارد. به گفته رسانه‌های ایتالیا، خدمه این کشتی ۲۲ نفر بوده‌اند و این کشتی که هفتم ماه ژوئن حرکت خود را از ترکیه آغاز کرده بوده، در حال حرکت به سمت جنوب فرانسه بوده است.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه