۴۵۶ میلیارد تومان از محل فروش جایگاه‌های مرزی کردستان به خزانه دولت واریز شذ

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان گفت: سال 1401 از محل پایش و کنترل فروش در باک و ‏فروش ‏جایگاه‌‌های مرزی استان بیش از 456 میلیارد تومان به خزانه دولت واریز شده است.

جهانبخش نوکانی مدیر  شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در سنندج با ارائه گزارشی از عملکرد تامین و توزیع فرآورده های نفتی، توسعه ‏زیرساخت‌های سوخت‌رسانی، مکانیزه کردن فعالیت‌ها، و پروژه‌های در دست اقدام اظهار داشت: در حال حاضر 88 جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی و 54 جایگاه سی ان جی ‏در سطح استان فعال هستند.

وی افزود: بر اساس ‏نیاز عملیاتی ،رشد جمعیت و گستردگی جغرافیایی و تعداد جایگاه ‏عرضه موجود، عملیات احداث 7 ‏جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی و دو جایگاه دیگر سی ان جی  نیز در حال انجام است.‏

نوکانی خاطرنشان کرد: ناترازی گاز طبیعی در سال گذشته و محدودیت اعمال ‏شده در تامین گاز ‏طبیعی مورد نیاز نیروگاه ، صنایع و دیگر واحدهای تولیدی در استان ، با تلاش و برنامه‌ریزی همکاران ‏منطقه در تأمین سوخت جایگزین نفتگاز و نفت‌کوره در نیروگاه‌ ،صنعت سیمان و واحدهای تولیدی جبران ‏شد. 

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان ادامه داد: در سال گذشته بیش از 294 میلیون لیتر ‏نفت‌گاز به نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج ارسال شد.

وی با اشاره به شرایط جغرافیایی استان و‎ ‎وجود 230 کیلومتر مرز مشترک با اقلیم کردستان عراق، از ‏تردد میانگین روزانه 700 دستگاه کامیون ترانزیتی و ترانشیپی از مرزهای استان خبر داد.

نوکانی عنوان کرد: ‏جلوگیری از عرضه خارج از ‏شبکه نفتگاز، صرفه‌جویی در مصرف سوخت، جمع‌آوری دلالان ‏سوخت، تسریع در امور کنترل ‏کامیون‌های ترانزیتی، درآمدزایی دولت و ...از جمله مزایای ‏استفاده از سامانه‌های نرم‌افزاری و پایش ‏و کنترل کارکنان این شرکت است که در سال 1401 از محل پایش و کنترل فروش در باک و ‏فروش ‏جایگاه‌‌های مرزی استان بیش از 456 میلیارد تومان به خزانه دولت واریز شده است.

‏مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان اجرای طرح الکترونیکی توزیع نفتگاز ‏بخش ‏کشاورزی، اجرای طرح الکترونیکی توزیع نفت سفید و گاز مایع، استفاده از سیستم‌های نرم‌افزاری در ‏‏کنترل و عرضه سوخت در مرزهای خروجی استان، بازدید کارشناسان منطقه به ‏صورت منظم از مصرف ‏کنندگان عمده وجزء و.... را از دیگر اقدامات منطقه عنوان کرد.

نتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه