تظاهرات در ادلب سوریه علیه اقدامات تحریرالشام

صدها نفر در ادلب، در شمال غرب سوریه که تحت اشغال گروهک تحریرالشام قرار دارد، علیه حکمرانی تروریست‌ها به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، شهر ادلب و روستاهای اطراف آن، دیروز و امروز شاهد برپایی تظاهرات مردمی علیه حکمرانی تروریست‌های «هیئه تحریرالشام» و بازداشت‌های خودسرانه آن‌ها بود.

بخش‌هایی از این استان از جمله شهر ادلب همچنان تحت اشغال گروهک «هیئه تحریر الشام» (جبهة النصره سابق) قرار دارد. ارتش سوریه در ابتدای سال ۲۰۲۰ بخش‌های زیادی از استان ادلب را توانست آزاد کند.

به نوشته وبگاه عنب بلدی، صدها نفر از ساکنان شهر ادلب و روستاها و شهرک‌های اطراف، بعدازظهر دیروز (جمعه ۱۹ خرداد) در تظاهرات متعددی تحت عنوان «ظالم مشروعیت ندارد» شرکت کردند.

روستای «دیر حسن»، شهرک «الفوعه» در شمال ادلب، شهر الباب در شمال استان حلب، شهرک «سوران» در حومه حلب و اردوگاه‌های «اطمه» و «الدانا» شاهد این اعتراضات بود.

آن‌ها خواستار آزادی همه بازداشت شدگان به خصوص اعضای حزب «التحریر» شده و شعار دادند که بازداشت‌های خودسرانه و سرکوب اهالی باید پایان یابد.

گروهک تحریرالشام در سال ۲۰۱۷ مجموعه‌ای با عنوان «دولت نجات» را در مناطق تحت اشغال خود تشکیل داد تا تحت نظارت خود یک تشکیلات شبه دولتی داشته باشد. این تشکیلات هرچند تلاش دارد از خود یک چهره دولت مدنی به نمایش بگذارد، اما شهر ادلب و مناطق اطراف هر از گاهی شاهد تظاهرات مردمی علیه سرکوب‌ها و اقدامات خودسرانه «دولت نجات» است.

تظاهرات دیروز پس از آن شدت گرفت که تعدادی از زنان ساکن ادلب در ویدئوهایی در شبکه‌های اجتماعی از ورود غیر قانونی عناصر تحریرالشام به خانه‌هایشان و هتک حرمت اعضای خانواده و بازداشت مردان خبر داده و خواستار عدم سکوت اهالی ادلب به این اقدامات شدند.

عمده بازداشتی‌های اخیر از اعضای حزب «التحریر» (یک حزب سیاسی که در سال ۱۹۵۳ تأسیس شد و خواستار برپایی خلافت اسلامی و از بین رفتن مرزهای جغرافیایی است)، هستند. اعضای حزب التحریر گروهک «هیئه تحریرالشام» را به «بستن دهان‌ها» و «سرکوب» متهم می‌‌کنند.

تسلط تروریست‌های تحریرالشام بر بخش‌هایی از شمال ادلب و حلب در شرایطی است که بحران سوریه به مراحل پایانی خود رسیده است و همه چیز به نفع دولت سوریه پیش می‌رود و به گفته ناظران بی تردید دمشق با تروریست‌های سلفی حاضر در شمال غرب سوریه تسامحی نخواهد کرد و ارتش سوریه دیر یا زود به سراغ آن‌ها می‌رود.

پایان پیام/م/ ت 304
 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه