دمشق تجاوز مرزی صهیونیست‌ها به لبنان را محکوم کرد

وزارت خارجه سوریه با انتشار بیانیه‌ای، تجاوز مرزی روز گذشته رژیم صهیونیستی به لبنان را به شدت محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، وزارت خارجه سوریه، امروز (شنبه، ۱۰ژوئن)، با انتشار بیانیه‌ای به درگیری نظامیان رژیم صهیونیستی با نیروهای ارتش لبنان و ساکنان جنوب این کشور واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در این بیانیه آمده است: «سوریه به مردم و ارتش لبنان برای دفاع دلاورانه از سرزمین و حاکمیت لبنان در برابر تجاوزهای روز گذشته اسرائیل که دیروز در منطقه کفر شوبا رخ داد، درود می‌فرستد».

دیروز (جمعه، 9 ژوئن)، ارتش لبنان و ساکنان شهر مرزی «کفرشوبا» در جنوب لبنان بعد از ساعت‌ها درگیری و مقابله با تحرکات نظامی نیروهای رژیم اشغالگر، صهیونیست‌ها را مجبور به عقب‌نشینی کردند.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: «مردم و ارتش لبنان در طول روز گذشته، شجاعانه با این حملات روبرو شدند و قهرمانان لبنانی با تلاش‌های اسرائیل برای تضعیف حاکمیت کشورشان و حرمت اراضیشان مقابله کردند و نقشه‌های ارتش اشغالگر اسرائیل برای تغییر ماهیت جغرافیایی منطقه را زیر و رو کردند».

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: «سوریه این تجاوزهای مستمر علیه لبنان را که چیزی جز ناامیدی‌ها و شکست‌های مداوم برای اشغالگران ندارد، به شدت محکوم می‌کند».

روز گذشته، نظامیان رژیم صهیونیستی با نیروهای ارتش لبنان و ساکنان جنوب این کشور درگیر شدند و پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین» در این باره گزارش داد: نیروهای رژیم اشغالگر نزدیک محل استقرار ارتش لبنان گاز اشک آور پرتاب کردند و در پی این اقدام صهیونیست‌ها، مردم منطقه کفرشوبا با نظامیان اشغالگر درگیر شدند.ارتش لبنان نیز در نقطه مرزی کفرشوبا و در مقابل نظامیان رژیم اشغالگر آرایش جنگی گرفت.

نظامیان رژیم اشغالگر بمب‌های دودزا را به سمت مردم کفرشوبا پرتاب کرده و از سیم خاردارهای نصب‌شده در این منطقه مرزی عبور کردند. مردم شهر مرزی کفرشوبا در مقابل اشغالگران ایستادند و به سوی نیروهای صهیونیست و خودروهای آن‌ها سنگ پرتاب کردند. اشغالگران نیز یک تانک مرکاوا را در جریان درگیری خود با مردم وارد کفرشوبا کردند.

از سوی دیگر، نیروهای یونیفل در منطقه کفرشوبا مستقر شدند تا مانع درگیری میان ارتش لبنان و نیروهای اسرائیلی شوند.

ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به وضعیت تنش‌ها در مرز با لبنان مدعی شد: « اجازه هیچ گونه نقض حاکمیت اسرائیل را نخواهیم داد. لبنانی‌ها سعی کردند مانعی را که ما در کوه روس ایجاد می‌کردیم، خراب کنند و به سمت یک نیروی نظامی سنگ پرتاب کردند».

بعد از دخالت نیروهای یونیفل، آرامش نسبی بر منطقه حاکم شد اما ارتش لبنان همچنان در آمادگی کامل بود و نیروهای آن تا ساعت‌ها مشغول مراقبت و بررسی تحرکات نظامیان رژیم اشغالگر بودند. سربازان رژیم اشغالگر نیز به استقرار محتاطانه خود در مواضعشان یعنی بلندی‌های اشغالی کفرشوبا در جنوب لبنان ادامه دادند و با تانک‌های خود به سمت خطوط اولیه عقب‌نشینی کردند.

پایان پیام/م

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه