وزارت دفاع روسیه: ضد حملات اوکراین را دفع کردیم

وزارت دفاع روسیه از ناموفق بودن ضد حملات ارتش اوکراین در شرق و جنوب این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، وزارت دفاع روسیه از دفع ضد حملات ارتش اوکراین در شرق  و جنوب این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که در 24 ساعت گذشته حمله ارتش اوکراین به جنوب «دونتسک» و در مناطق «زاپوریژژیا» و همچنین شهر «باخموت» در شرق این کشور «ناموفق» بود.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه گفت که نیروهای اوکراینی ضدحمله خود را آغاز کرده‌اند، اما هر تلاشی برای پیشروی شکست خورده و هزینه‌های سنگینی در پی داشت.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز شنبه بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفت که ضد حمله اوکراین در حال انجام است.

یک وبگاه تحلیلی  در همین رابطه گزارش کرد که تصاویر و ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد مسکو با موفقیت در حال دفع ضد حملات اوکراین است.

وبگاه «پولتیکو» در گزارشی نوشت که نیروهای ارتش روسیه با موفقیت در حال دفع ضدحملات اوکراین که برای دولت کی‌یف ساده نخواهد بود، است.

اوکراین از چند ماه پیش ادعا کرده قصد دارد با استفاده از تانک، خودروهای زرهی و دیگر سلاح‌های اهدایی غرب ضد حمله‌ای را برای بازپس‌گیری برخی از اراضی که به تحت کنترل روسیه درآمده‌اند آغاز کند.

در گزارش پولتیکو آمده است که تصاویری از تانک‌های «لئوپارد» آلمانی منهم شده که احتمالاً در ضدحملات مورد استفاده قرار گرفته، در حال حاضر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

از طرف دیگر، آن‌طور که در این گزارش نوشته شده است، ویدئوهایی از خودروهای زرهی پیاده‌نظام بردلی آمریکایی منهدم شده هم‌اکنون در حال انتشار در شبکه‌های اجتماعی است.

پولتیکو در این خصوص نوشت، تصاویر دیگری از خودروهای زرهی منهدم شده یا رها شده در اینترنت در حال پخش است، به این معنی که پیشروی اوکراین با مقاومت قابل توجهی روبرو شده است.

عملیات ویژه نظامی روسیه علیه رژیم کی‌یف از تاریخ پنجم اسفند ماه سال ۱۴۰۰ و در پاسخ به تلاش‌های اوکراین برای عضویت در ناتو و حملات این کشور به روس‌تباران ساکن شرق اوکراین آغاز شد. روسیه می‌گوید دولت اوکراین تحت نفوذ تفکرات نئونازی است و نازی‌زدایی اوکراین و پذیرش بی‌طرفی این کشور را از اهداف عملیات ویژه نظامی خود خوانده است.

با وجود ارسال تجهیزات گسترده از سوی کشورهای غربی برای اوکراین، بسیاری از کارشناسان احتمال پیروزی این کشور در نبرد با روس‌ها را ناچیز ارزیابی می‌کنند.

پایان پیام/.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه