حزب اردنی: توطئه جدید تل‌آویو علیه مسجدالاقصی، اعلام جنگ است

دبیر کل حزب جبهه کار اسلامی بر هویت قدس اشغالی و مسجدالاقصی تأکید و تصریح کرد که اقدامات صهیونیستها برای تقسیم مکانی مسجدالاقصی، «اعلام جنگ» است و خواستار اقدامات عملی اردن و کشورهای عربی علیه تل‌آویو شد.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، حزب «التیار الاسلامی الاردنی» (جریان اسلامگرای اردن) بار دیگر و به صورت علنی، علیه مواضع اشغالگرانه رژیم موقت صهیونیستی و تعدی این رژیم به ساحت مسجدالاقصی موضعگیری و طرح تل‌آویو برای تقسیم زمانی و مکانی این مسجد را به شدت محکوم کرد.

روزنامه الکترونیکی رأی الیوم گزارش داد، در حالی که احزاب اسلامگرای اردن، موضعگیری‌های تندی علیه این توطئه صهیونیستی مطرح کرده‌اند، ولی دولت اردن در این زمینه سکوت کرده است و فقط سخنگوی وزارت خارجه این کشور، نسبت به اقدامات یکجانبه تل‌آویو در قبال مسجدالاقصی و قدس اشغالی هشدار داد.

مراد العضایله دبیر کل حزب جبهه کار اسلامی بر هویت قدس اشغالی و مسجدالاقصی تأکید و تصریح کرد که اقدامات صهیونیستها برای تقسیم مکانی مسجدالاقصی، «اعلام جنگ» است و خواستار اقدامات عملی اردن و کشورهای عربی علیه تل‌آویو شد.

این حزب اردنی، همچنین مراسم و گردهماییهای مردمی گسترده‌ای در «امان» پایتخت اردن برگزار کرد. این مراسم تحت عنوان «کرامت مسجدالاقصی» برگزار شد. این مراسم در حالی برگزار شد که آمریکا اخیرا با کشورهای عربی نشستی برگزار کرد. واشنگتن در این نشست، بر نقس اردن و قیمومیت این کشور بر مقدسات اسلامی فلسطین تأکید کرد.

رأی الیوم گزارش داد، گزارشهای دریافتی از سفارت اردن در تل‌آویو حاکی از این است که طرف اسرائیلی در حال فشار بر «امان» است تا بتواند حاکمیت خود را بر قدس اشغالی تحمیل کند. لذا صهیونیستها تأکید دارند که نه تشکیلات خودگردان و نه اردن، هیچ نقشی در قدس و اماکن مقدس نداشته باشند.

به گزارش این روزنامه، اسناد دیپلماتیک اردن که به جامعه بین‌الملل ارائه کرده، نشانگر این است که صهیونیستها اقداماتی در قدس اشغالی انجام می‌دهند که مقدمه یک جنگ جدید علیه شهر قدس است.

عمیت هلیوی، نماینده عضو حزب لیکود در پارلمان رژیم موقت  صهیونیستی (کنست) اخیرا طرحی را ارائه کرد که بر مبنای آن، مسجدالاقصی از نظر مکانی تقسیم می‌شود.

بر اساس طرح ادعایی هلیوی، مسلمانان بخش جنوبی مسجد و یهودیان بخش میانی و شمالی آن از جمله مسجد «قبة الصخره» را در اختیار خواهند داشت. گروههای مقاومت فلسطین در واکنش به این طرح، تأکید کردند که چنین اقدامی به منزله اعلام جنگ است.

پایان پیام/.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه